(publireportage) Hét Walhalla voor elke paardenliefhebber? Dat is ongetwijfeld één van de Kentucky Horsewear stores. De winkels ondergingen een heuse metamorfose waarbij stijl, innovatie en kwaliteit voorop stonden en ook digital signage prominent deel uitmaakt van het concept. En ook het hoofdkantoor in Ronse pakt uit met drie eye-catchers van formaat.
Sfeer en beleving dankzij digital signage
“Alles komt mooi samen in onze Kentucky concept stores”, aldus Thomas Tuytens, CEO van Kentucky Horsewear. “De winkels vormen een heus paarden Walhalla waarbij klanten de producten kunnen bekijken, voelen en testen.” Ook digitale technologie werd geïntegreerd in de nieuwe stores. Zo kan de klant via een interactief scherm het volledige assortiment raadplegen en versterken digitale schermen in de winkel de merkidentiteit.
“De digitale schermen zetten onze producten nog meer in de kijker en scheppen de juiste sfeer. Zowel de inrichting als het samenspel tussen de muziek, geur, verlichting en beelden in onze winkels, biedt onze klanten een authentieke winkelervaring.”

LED-walls als eye-catchers
In Ronse pronken de winkel en het hoofdkantoor bovendien met twee extra eye-catchers. De imposante LED walls fleuren de ruimte op. “Dergelijke LED wall is perfect om de juiste sfeer te zetten en maakt echt deel uit van het interieur”, aldus Nele Bruers, CEO bij DOBIT. “Door mooie sfeerbeelden te tonen dompel je de klant nog meer onder in de leefwereld van je merk wat bijdraagt aan een hogere klanttevredenheid en klantenbinding.”
Het installeren van een LED wall vergt heel wat precisie werk en oog voor detail. “We zijn bijzonder trots dat we deze installaties voor onze rekening mochten nemen. Onze Solutions Architecten deden heel wat voorwerk, van een site-visit tot technische tekeningen, waardoor de installatie vlot verliep en we de impact in de winkel en de kantoren tot een minimum wisten te beperken.”
State-of-the-art vergaderzaal
Een ander pareltje in het HQ kantoor in Ronse is ongetwijfeld de grote boardroom op de bovenste verdieping. Een lange tafel vult de ruimte, een strakke zithoek biedt mogelijkheid tot een informeel overleg en de grote ramen met uitnodigend terras bevorderen de creativiteit. En dé kers op de taart is een grote LED wall die dienst doet als presentatiescherm.
“De LED wall is multifunctioneel. In de eerste plaats als presentatiescherm, waarbij we – dankzij de omvang van het scherm – verschillende vensters naast elkaar kunnen tonen”, zo legt Thomas Tuytens uit. “Daarnaast investeerden we ook in een kwalitatief videoconferencing systeem om ook in deze ruimte efficiënt vanop afstand samen te werken en overleg te plegen. Maar ook voor het creëren van de juiste sfeer, is de LED wall ideaal. Onze foto’s en video’s komen heel mooi tot zijn recht op de LED wall, wat natuurlijk ook mooi meegenomen is bij bijvoorbeeld een productvoorstelling- of lancering.”
Een authentieke ervaring bij Kentucky Horsewear
Kentucky Horsewear zag het levenslicht in 2010 toen Thomas Tuytens zijn passie voor paarden en textiel samenbracht en Kentucky Horsewear oprichtte. De missie van het jonge bedrijf was duidelijk: het creëren van hoogwaardige paardenproducten die zich onderscheiden van het bestaande aanbod.
Met dit duidelijke doel voor ogen groeide het bedrijf al snel uit tot een gedegen speler in zijn sector en is Kentucky Horsewear vandaag niet meer weg te denken uit de paardensport. Ruiters vinden er nagenoeg alles wat ze nodig hebben. Online, of in één van de vernieuwde Kentucky concept stores.
Meer informatie?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder.
Contacteer ons via info@dobit.com of neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com.