Ikea vervangt frisdrank door fruitwater in haar restaurants

Ikea vervangt frisdrank door fruitwater in haar restaurants

Ikea biedt vanaf morgen in de 'tapkranen' van haar restaurants behalve (bruis)water alleen nog speciale fruitwaters aan. Die bevatten de helft minder suiker dan de frisdranken, die uit de dranktorens met zelfbediening verdwijnen.

"Gezonder en duurzamer voedingsaanbod"

"De omschakeling van frisdrank naar fruitwater past in de nieuwe koers die Ikea vaart met voeding. We nemen ons volledige voedingsaanbod onder de loep om het gezonder en duurzamer te maken", zegt IKEA food manager Merlijn Crébolder. Het woonwarenhuis van Zaventem krijgt morgen de primeur; de vestigingen van Gent, Wilrijk, Anderlecht, Hognoul en Arlon volgen de komende dagen.

 

Behalve water zal de klant voortaan bij de dranktoren dus enkel nog kunnen kiezen uit bruisend water met vijf verschillende fruitsmaken - framboos, peer, appel, limoen, vlierbloesem - en mineraalwater met lingonberry, een typisch Scandinavische rode bosbes. Het fruitwater bevat 50% minder suiker en uitsluitend natuurlijke smaak- en kleurstoffen, aldus Ikea.

 

Na de lancering van de vegetarische balletjes, intussen twee maanden geleden, is het vervangen van frisdrank door fruitwater een nieuwe belangrijke stap. "In onze restaurants kiest 80% van de klanten voor drank uit de dranktorens, 40% daarvan maakt gebruik van de optie om gratis bij te schenken. Door cola en andere frisdranken in die dranktorens te vervangen door fruitwater kunnen we heel veel mensen op een betaalbare manier laten kennismaken met een gezonder alternatief."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top