Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs
Wikimedia

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

92 procent korting

De hoogslaper werd op de webwinkel aangeboden tegen een prijs van 24 euro, terwijl de normale prijs 319 euro was. Meer dan 1.000 klanten besloten daarbij tot een aankoop over te gaan, maar Leen Bakker wil de bedden nu niet tegen die lage prijs leveren.

 

Het spreekt daarbij van een technische fout en heeft als goedmaker naar iedereen die het bed wilde kopen, een e-mail gestuurd met een korting van 40 procent voor een andere hoogslaper naar keuze. "Door een fout in ons systeem is dit product [...] met een onrealistisch hoge korting op onze website terecht gekomen. Het was nooit onze bedoeling dit product voor zo'n extreem lage prijs aan te bieden. Helaas was deze sprookjesachtige aanbieding dus te mooi om waar te zijn”, staat te lezen in het bericht.

 

“Bewuste tactiek”

Juridisch adviseur Chizki Loonstein heeft ondertussen wel al 300 klachten verzameld tegen Leen Bakker en is er van overtuigd dat het over een bewuste tactiek gaat. “Het bedrijf staat bekend als een echte prijsvechter”, klinkt het. “Bovendien vermoed ik dat er sprake is van enige opzet bij Leen Bakker om klanten te lokken naar de website. Ze hebben hier de hele dag actief mee geadverteerd op Facebook. Daar moeten mensenhanden aan te pas zijn gekomen. Als het dus echt om een fout ging, had Leen Bakker dat wel eerder gemerkt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top