Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs
Wikimedia

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

92 procent korting

De hoogslaper werd op de webwinkel aangeboden tegen een prijs van 24 euro, terwijl de normale prijs 319 euro was. Meer dan 1.000 klanten besloten daarbij tot een aankoop over te gaan, maar Leen Bakker wil de bedden nu niet tegen die lage prijs leveren.

 

Het spreekt daarbij van een technische fout en heeft als goedmaker naar iedereen die het bed wilde kopen, een e-mail gestuurd met een korting van 40 procent voor een andere hoogslaper naar keuze. "Door een fout in ons systeem is dit product [...] met een onrealistisch hoge korting op onze website terecht gekomen. Het was nooit onze bedoeling dit product voor zo'n extreem lage prijs aan te bieden. Helaas was deze sprookjesachtige aanbieding dus te mooi om waar te zijn”, staat te lezen in het bericht.

 

“Bewuste tactiek”

Juridisch adviseur Chizki Loonstein heeft ondertussen wel al 300 klachten verzameld tegen Leen Bakker en is er van overtuigd dat het over een bewuste tactiek gaat. “Het bedrijf staat bekend als een echte prijsvechter”, klinkt het. “Bovendien vermoed ik dat er sprake is van enige opzet bij Leen Bakker om klanten te lokken naar de website. Ze hebben hier de hele dag actief mee geadverteerd op Facebook. Daar moeten mensenhanden aan te pas zijn gekomen. Als het dus echt om een fout ging, had Leen Bakker dat wel eerder gemerkt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fout zorgde voor immense kortingen op webshop Carrefour

08/08/2017

Bij Carrefour is er vorige week een fout geslopen in de werking van de webshop, waardoor kortingen dubbel werden aangerekend. Heel wat klanten besloten daar snel van te profiteren, de keten zal de meeste aankopen ook effectief honoreren.

Nederlands kledingmerk Tumble ’N Dry trekt naar China

04/08/2017

Het Nederlandse kledingmerk Tumble ’N Dry zet in september de stap naar China. Dat doet het met een eigen webshop op het platform van Alibaba-dochter Tmall. Het is de eerste niet-Europese markt waar het merk aanwezig zal zijn.

Nog twee mogelijke locaties voor nieuwe West-Vlaamse Ikea

25/07/2017

Er zijn nog twee locaties in de running voor de komst van een nieuwe vestiging van de Zweedse woonketen Ikea in West-Vlaanderen. Daarbij wordt er gedacht aan Ring Shopping Kortrijk Noord en Ter Biest in Wevelgem.

Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

24/07/2017

Big Bazar brengt vanaf volgend jaar de logistiek onder bij Bakker Logistiek. Met deze nieuwe partner ondersteunt de discountformule van Blokker Holding haar verdere groei in de Benelux.

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Beter Bed ziet omzet alweer groeien

14/07/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het tweede kwartaal van 2017 met 5,3% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder, naar 94,6 miljoen euro. Ook zonder de overname van Sängjätten was er nog een mooie groei.

Back to top