Beleef de toekomst van foodretail vanop de eerste rij met The Buzz, de gloednieuwe retailtours van RetailDetail. In augustus zet de VIP-bus koers richting Nederland. Waarom? Dat vertelt Jorg Snoeck.
Waarom moeten Belgische retailers mee met The Buzz?
“Omdat Nederland ons op bepaalde vlakken gewoon voor is”, zegt Snoeck, oprichter van RetailDetail en de drijvende kracht achter The Buzz. “De markt zit er fundamenteel anders in elkaar. Wie wil begrijpen hoe prijs, beleving en innovatie daar samensmelten, moet mee op deze tour.”
Wat maakt de Nederlandse supermarktmarkt zo uniek?
“Het is een laboratorium van retailtrends. In Nederland is food al veel meer omnichannel: e-commerce is er goed ingeburgerd, en ook op andere domeinen zie je er heel wat interessante experimenten. Het is een markt die gretig is om nieuwigheden te adopteren en uit te proberen. En dat alles in een extreem competitieve markt.”
Wat mogen deelnemers concreet verwachten?
“We bezoeken onder andere de hypermoderne Albert Heijn XL op het Gelderlandplein in Amsterdam, de innovatieve Lidl in Huizen en de foodbeleving van Jumbo Foodmarkt Hilversum. Maar ook kleinere ketens als Nettorama, Plus en Dirk komen aan bod – elk met hun eigen strategie.”
En onderweg?
“In The Buzz – onze luxe tourbus – krijgen deelnemers diepgaande analyses, live duiding van mezelf en Erik Hemmes, en volop gelegenheid om te netwerken. Alles is inbegrepen: catering, wifi, content. Het is retailinspiratie in business class.”
Voor wie is deze tour bedoeld?
“Voor elke retailprofessional die vooruit wil. Van categoriemanagers tot CEO’s. Iedereen die mee wil zijn met de toekomst van supermarktland.”
Er zijn al twee tours volgeboekt. Wat met de derde?
“Voor 21 augustus zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar. De prijs is 750 euro, exclusief btw – dat is ongeveer 825 euro inclusief btw. Maar let op: wie eerst komt, eerst maalt.”
Laatste vraag: wat is jouw persoonlijke drijfveer achter The Buzz?
“Retail moet je voelen. Deze tour laat je beleven. Dat is goud waard. Grijp dus deze kans om retailinzicht op te doen vanop de eerste rij – schrijf je vandaag nog in en geef je business een inspirerende boost.”


