Brico zet een nieuwe stap in digitale winkelondersteuning met de lancering van een AI-chatbot in zijn app, die klanten helpt meteen een product te vinden in de winkel.
Gebruiksvriendelijk en efficiënt
Het was voor klanten van Maxeda-dochterbedrijf Brico al eerder mogelijk om de locatie van producten in de winkel op te zoeken via de productpagina op de website en in de app, maar nu gaat de retailer nog een stap verder met de lancering van een AI-gestuurde productlocator. Die is ontwikkeld om de meest gestelde vraag in de winkel, “Waar vind ik product X?”, te beantwoorden.
Klanten kunnen thuis of onderweg met de chatbot in gesprek gaan en meteen zien waar een product zich in de gekozen winkel bevindt. Het is ook mogelijk om bredere vragen te stellen aan de productlocator, zoals: “Wat heb ik nodig om een muur te schilderen?”. Die leiden meteen tot een overzicht van de nodige producten en hun locatie in de winkel. Dit maakt het winkelbezoek niet alleen sneller, maar ook gebruiksvriendelijker en efficiënter.
“Bij Brico streven we ernaar om DIY zo eenvoudig mogelijk te maken in elke stap van de klantervaring,” zegt marketingdirecteur Britta Rym. “Met de Productlocator besparen onze klanten tijd en vinden ze sneller wat ze nodig hebben. Tegelijkertijd hebben onze medewerkers meer tijd om persoonlijk advies te geven, waardoor een efficiëntere en aangenamere winkelervaring voor iedereen ontstaat.” De productlocator is momenteel beschikbaar in tachtig Brico-winkels en zal stelselmatig verder worden uitgerold naar meer winkels.


