Kruidvat wil verduurzaming toegankelijk houden voor het grote publiek. De retailer is koersvast in zijn duurzaamheidsvisie en hamert op feitelijke onderbouwing, zegt duurzaamheidsmanager Leendert van Bergeijk van moederbedrijf AS Watson Benelux.
“Met de massa, voor de massa”
Zopas publiceerde AS Watson zijn Duurzaamheidsverslag 2024, waarin de retailer nieuwe stappen aankondigt in de verduurzaming van zijn logistiek en winkelinfrastructuur. Zo nam het bedrijf recent een nieuwe inpakmachine in gebruik die dozen automatisch op maat vouwt. Daardoor vervoert het bedrijf 50% minder lucht, is er 66% minder plastic opvulmateriaal nodig en rijden er 2.500 bezorgbusjes per jaar minder. Ook in de winkels zet de retailer in op duurzame innovatie: zo waren eind vorig jaar al 1.310 winkels uitgerust met ledverlichting, een stijging van ruim 22%, wat 30% scheelt in de energievraag. RetailDetail sprak erover met duurzaamheidsmanager Leendert van Bergeijk.


