Ook in België maakt het Britse modemerk Topshop zijn comeback: vanaf 28 augustus is een eerste drop exclusief te koop in negentien ZEB-winkels.
“Een match made in heaven”
Afgelopen voorjaar had mede-eigenaar Asos al aangekondigd dat Topshop in de loop van 2025 weer beschikbaar zou worden in fysieke winkels – online was het merk al langer weer te koop. Ook in België verschijnen de collecties weer in de winkelrekken: het label kondigt een samenwerking aan met ZEB, de modeketen van Colruyt Group. Vanaf 28 augustus is het merk te koop in negentien ZEB-winkels, en ook via zeb.be. De collectie wordt in verschillende kleine beetjes, zodat klanten telkens iets nieuws kunnen ontdekken.
“België is een belangrijke stap in onze internationale uitbreiding,” zegt internationaal verkoopdirecteur Per Pedersen van Topshop. “We zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met ZEB een schot in de roos is. Het zal Topshops unieke energie en trendy ontwerpen naar een volledig nieuw publiek brengen.”
Ook marketingdirecteur Erika Mees van ZEB is enthousiast: “Topshop is een merk dat volledig past bij de brand identity van ZEB. Het is een match made in heaven. We zijn enorm trots om de exclusieve retailpartner te zijn voor de Belgische markt en zijn ervan overtuigd dat dit een groot succes zal worden”.
Campagne met Cara Delevingne
Eerder dit jaar raakte al bekend dat Cara Delevingne het gezicht wordt van de najaarscampagne van Topshop, de eerste sinds de wereldwijde herlancering van het label. Delevingne was in 2014 ook al model voor het merk.
Topshop, opgericht in Groot-Brittannië in 1964, was het populairst begin jaren 2000, toen high-end mode toegankelijk werd voor het grote publiek. De vlaggenschipwinkel op Oxford Street werd een bedevaartsoord voor modeliefhebbers. Nu is het Britse merk dus ook in België terug van weggeweest.


