Met een slankere internationale organisatie, opgedeeld in drie grote regio’s, wil Danone zijn wendbaarheid en operationele efficiëntie versterken. Het is een volgende stap in het strategische plan “Renew Danone”.
“Compacter en eenvoudiger”
Vanaf volgend jaar zal Danone de wereldwijde activiteiten aansturen vanuit drie grote geografische zones: EMEA (Europa, het Midden-Oosten en Afrika), APAC (Azië en Oceanië) en Amerika (Noord en Zuid). Met deze slankere organisatie zet het bedrijf een verdere stap in de uitvoering van het tweede hoofdstuk van het transformatieplan “Renew Danone”. Het moet de wendbaarheid en marktimpact van de voedingsproducent verder versterken.
De nieuwe organisatie brengt ook een aantal nieuwe benoemingen met zich mee: op 1 januari wordt Pablo Perversi President EMEA, Bruno Chevot President APAC en Henri Bruxelles President Amerika. Zij rapporteren aan Véronique Penchienati-Bosetta, adjunct-CEO van de groep en verantwoordelijk voor regio’s en categorieën.
De huidige President voor Azië, Afrika en het Midden-Oosten, Christian Stammkoetter, heeft besloten Danone te verlaten om een nieuwe uitdaging aan te gaan na negentien jaar bij het bedrijf. Hij blijft tot het einde van het jaar in zijn functie, dan wordt zijn regio sowieso ontbonden.
“Als onderdeel van het volgende hoofdstuk van onze Renew Danone-strategie hebben we besloten onze transformatie verder te versnellen, met een compactere en eenvoudigere organisatie aan de top van het bedrijf. Deze veranderingen helpen ons om met nog meer focus en flexibiliteit vooruit te gaan”, aldus CEO Antoine de Saint-Affrique in het persbericht.


