Door een vernieuwd assortiment sport- en dieetvoeding samen te brengen in één helder gestructureerd schap wil Delhaize een “one stop shop” zijn voor een breed publiek, van atleten over recreatieve sporters tot iedereen die begaan is met gezondheid.
Vier pijlers
De nieuwe categorie sport en gezondheid, die Delhaize naast een heleboel andere innovaties deze week voorstelde op de jaarlijkse Food Market, past perfect bij de missie van de supermarktketen, zegt categoriemanager Olivia D’Harveng. “Uit marktonderzoek weten we dat Delhaize de favoriete retailer is voor de aankoop van voedingssupplementen en sportvoeding. We hebben de geloofwaardigheid om nieuwe trends naar de markt te brengen.”
De categorie rust op vier pijlers. Bij de vitamines en voedingssupplementen vinden we enkele vertrouwde merken als Biover en Davitamon naast nieuwe referenties van Purasana en partner Kazidomi. Sportvoeding is er van onder andere Isostar, ON, Vital Proteins, Nxt Level, XXL Nutrition en Pulse, het proteïne-huismerk van Kazidomi. Bij de dieetproducten is Gerlinéa vaste waarde, naast huismerkreferenties van Kazidomi. Tot slot is er een segment aromatherapie met essentiële oliën, eveneens van Kazidomi. De retailer sluit niet uit dat er in een volgende fase ook producten onder het Delhaize-merk in het rayon verschijnen.
Een deel van dit aanbod was al bij Delhaize verkrijgbaar, maar onder de momenteel 196 referenties duiken toch flink wat verrassende nieuwe namen op ook. “Ons doel is om een ‘one stop shop’ te zijn voor deze producten, zodat shoppers geen verschillende speciaalzaken hoeven te bezoeken”, luidt het. Online is het volledige assortiment vanaf nu verkrijgbaar, straks volgen de meeste winkels, met aangepaste planogrammen per winkelformaat. Vorming voor de winkeliers is voorzien, enkele promotiemomenten ondersteunen de lancering. Het potentieel? “Eén op twee Belgen koopt dit al”, leren we.


