G-Star breidt zijn online tweedehandsplatform Rewear uit naar België, Duitsland en Frankrijk. Op de marktplaats kunnen consumenten gebruikte kleding van het merk kopen en verkopen. De uitbreiding volgt op de lancering in Nederland in 2023.
Langer laten meegaan
Het initiatief maakt deel uit van de Repair–Rewear–Recycle-strategie van het denimmerk, die inzet op een langere levensduur van kleding. “Onze ontwerpen zijn gemaakt om lang mee te gaan, dus we willen het zo makkelijk mogelijk maken om hun levensduur te verlengen. Deze uitbreiding markeert de volgende stap in onze reis naar meer circulariteit”, aldus het bedrijf.
Gebruikers kunnen items zowel aanbieden als aanschaffen. Wie kleding inruilt, ontvangt een waardebon die zowel inzetbaar is voor nieuwe collecties als voor andere tweedehands stukken.
Naast Rewear introduceerde het merk de afgelopen jaren nog extra initiatieven om kleding langer te laten meegaan. Via Certified Tailors verzorgt G-Star bijvoorbeeld gratis reparaties in België, Duitsland, Nederland en Zuid-Afrika. Tegen 2030 wil het merk één miljoen jeans hergebruiken, repareren of recycleren.


