In een nieuwe stadswinkel toont LolaLiza een modulair winkelconcept dat aan zowel grotere als kleinere winkelpanden kan worden aangepast. Opvallende elementen zijn de ruime etalage en de comfortabele paskamers.
Inspirerende winkelervaring
De nieuwe vestiging van LolaLiza is 650 m² groot en opende vanochtend aan de IJzerenleen in Mechelen, in een pand waar tot voor enkele maanden Casa was gevestigd. De enorme glazen vitrine geeft passanten meteen een overzichtelijk beeld van de winkel en creëert een natuurlijke verbinding tussen binnen en buiten. Interieurarchitect Ernesto Sanchez Chanona koos voor ronde vormen in natuurlijke en duurzame materialen zoals steen, hout en metaal.
Het open meubilair is flexibel en verstelbaar in functie van de wijzigende collecties. Grote beeldschermen dragen de merkidentiteit van LolaLiza uit, terwijl mannequins de shoppers inspireren. Achteraan telt de winkel veertien ruime paskamers, ontworpen met aandacht voor comfort en vrouwelijkheid: paskamers zijn immers de plek van de waarheid, waar de conversie moet plaatsvinden. Winkelmedewerksters zijn uitgerust met interactieve pads waarmee items meteen besteld kunnen worden als ze niet in de winkel beschikbaar zijn.
“We blijven trouw aan ons DNA, maar blijven het verfijnen”, zegt CEO Joachim Rubin van LolaLiza. “Met dit nieuwe winkelconcept – met vernieuwde kleuren, materialen en een zachtere uitstraling – zetten we opnieuw een stap vooruit. Het draait om een vrouwelijkere, modernere en inspirerende winkelervaring, met karakter. Onze winkels moeten niet enkel om mode draaien, maar ook om beleving en verbondenheid met het merk.”









