Alle vijf Amerikaanse merken van Ahold Delhaize draaien nu op het eigen digitale en e-commerceplatform van het bedrijf: Hannaford sloot zich als laatste aan. De retailgroep bedient wekelijks 26 miljoen onlineklanten.
Belangrijke voordelen
Ahold Delhaize spreekt van een mijlpaal nu de retailer de uitrol heeft afgerond van zijn cloudgebaseerde e-commerceplatform voor al zijn vijf Amerikaanse merken: Food Lion, The Giant Company, Giant Food, Hannaford en Stop & Shop bedienen vanop dat platform nu samen meer dan 26 miljoen klanten per week.
De uitrol van het intern ontwikkelde platform, dat de naam PRISM kreeg, nam uiteindelijk bijna vijf jaar in beslag: het werd eerst in gebruik genomen door Stop&Shop in 2020. Het platform ondersteunt duizenden dagelijkse online bestellingen en digitale interacties en levert Ahold Delhaize heel wat voordelen op, van verbeterde siteprestaties en vereenvoudigd accountbeheer tot gepersonaliseerde promoties, een meer geïntegreerde online bestel- en afhandelingservaring en verbeterde mogelijkheden op het gebied van reclame en retailmedia.
Eerder dit jaar maakte Ahold Delhaize bekend dat zijn e-commerceactiviteiten voor het eerst winstgevend waren op groepsniveau.


