Delhaize blikt terug op een succesvolle tweede editie van Wonderfood Adventure, het festival dat consumenten laat kennismaken met innovatieve, gezonde en duurzame voeding.
Accent op gezond, lokaal en duurzaam
Meer dan 10.000 bezoekers – waaronder veel gezinnen met kinderen – kwamen afgelopen weekend in Paleis 3 van Brussels Expo 65 stands bezoeken en deelnemen aan meer dan 50 workshops met bekende foodpersoonlijkheden als Pascale Naessens, Pierre Marcolini, Sven Ornelis, Jelle Beeckman, Nicolas Guggenbuhl, Sofie Dumont en Julien Lapraille.
In de vier centrale belevingszones van Wonderfood Adventure – de voorraadkast, de moestuin, de oven en de koelkast – konden bezoekers vernieuwende gezonde, lokale en duurzame voedingsproducten ontdekken en proeven. Denk aan hybride vleesproducten, kombucha, nieuwe vleesvervangers, met proteïnen verrijkte voeding of vitamineshots. De kinderen konden zich uitleven met educatieve spelletjes en een quiz, voor muzikale optredens zorgden Julien Lieb en Puggy.
Een opmerkelijke stand was die van het Smart Gastronomy Lab van de Universiteit van Luik, met demonstraties rond “food boosters”, gefermenteerde producten, functionele voeding, voeding geïnspireerd door de ruimtevaart en slimme technologieën.
Met het festival wil de retailer zijn positionering als expert in duurzame en gezonde voeding kracht bijzetten. Een dag voor het festival kwamen ook de aangesloten ondernemers van Delhaize in Paleis 3 bijeen voor een strategische meeting.

















