Afgelopen donderdag tijdens de RetailDetail Night in Antwerpen werden de winnaars van de jaarlijkse verkiezing “Folder van het Jaar” bekendgemaakt. Zowel consumenten als een vakjury brachten hun stem uit.
Papier en digitaal
In totaal brachten 16.290 consumenten hun stem uit op de folders van 35 deelnemende retailers, verdeeld over vijf categorieën met papieren folders en één overkoepelende digitale folderprijs. De publieksstemming vond plaats van 1 september tot en met 31 oktober 2025. Bij de supermarkten was Delhaize de winnaar. Die retailer won ook de beste digitale folder. Hubo won in de doe-het-zelfcategorie, MediaMarkt ging met een award aan de haal voor elektro & telecom, Aveve won in de categorie tuin en dier en Kruidvat had de populairste folder in mode, beauty en drogisterij.
Naast de publieksprijzen werden ook twee vakjuryprijzen uitgereikt. De papieren folderprijs, gekozen door een professionele jury onder leiding van Nathalie Dens, vice-rector aan de Universiteit Antwerpen, ging naar Albert Heijn. De beste digitale folder volgens 2.300 myShopi-gebruikers was die van Aldi.
Folder van het Jaar is een initiatief van BD Media, marktleider in de verspreiding van ongeadresseerd drukwerk, met partners AddRetail, Accurat, NIQ, Koninklijke Drukkerij em De Jong en RetailDetail.


