RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Certi start multichannelverkoop bloemen en planten

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin22 september, 2016

Het nieuwe bloemen- en plantenmerk Certi wil zijn concept uitrollen naar stadswinkels en shop-in-shops in tuincentra in Nederland en België. De eerste locatie ging onlangs van start bij Tuincentrum Kolbach in Rijswijk.

Ook stadswinkels

Certi ziet kansen voor twintig shop-in-shops in tuincentra en honderd stadswinkels in Nederland en voor zestig tot tachtig winkels in Belgie. In Duitsland heeft Certi momenteel zes winkels, achttien shop-in-shops in tuincentra en een webshop. De initiatiefnemers willen binnen drie jaar 5% van de bloemen- en plantensector bij Certi onderbrengen, schrijft het Financieele Dagblad. 

Certi is actief sinds maart 2012, maar werd als merk onlangs gelanceerd door Bloemenveiling FloraHolland en groothandel W. Timmermans & Zn. Beide bedrijven startten de reclamecampagne ‘Eerlijk bloeit het langst’ om het concept onder de aandacht te brengen. 

 

Online van kweker naar consument

Certi wil zich naast fysieke verkooppunten in bloemenwinkels en tuincentra ook met een online platform aan de consument verbinden. Kwekers omzeilen met het merk de veiling, groothandel en retailkanaal. Een kortere keten moet hen volgens de oprichters gelegenheid geven om een betere kwaliteit te bieden en een eerlijke prijs te vragen. “Kwekers verdienen door dit businessmodel altijd 10 tot 15% meer aan hun product. Dit kan in sommige gevallen oplopen tot wel 34%”, verwacht merkmanager John Zwaan.

Het merk selecteert naar eigen zeggen bloemen en planten bij geselecteerde kwekers in het topsegment. De producten worden vers bij de kweker afgehaald en staan binnen 24 uur op de winkelvloer of bij de consument thuis.

 

Beperkt assortiment vermindert keuzestress

Certi brengt een beperkt assortiment bloemen en planten met populaire producten. De consument ervaart hierdoor minder keuzestress en zal gemakkelijker de juiste bloemen of planten kopen, verwacht Jan van Ballegooijen. Een bloemenwinkel van 50 m² presenteerde voor de ombouw naar Certi-assortiment 150 verschillende soorten bloemen en planten. In de nieuwe uitstraling ging dit naar 15 potplanten en 25 artikelen bloemen met aanvullend een boekettenlijn.

“Wanneer consumenten na veertien dagen terug komen en vragen om een nieuwe bos rozen is de behoefte ingevuld en de vraag naar nieuw product aanwezig. Herhalingsaankopen door positieve ervaringen zorgen voor groei”, aldus Van Ballegooijen. Wanneer consumenten positieve ervaringen met bloemen en planten hebben, kunnen tuincentra met shop-in-shops de cadeaumarkt terugwinnen, stelt hij.

Meer over... Doe-Het-Zelf/Tuin
Zie meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin5 december, 2025
    Cyberaanval bij Leroy Merlin: contactgegevens buitgemaakt

    Leroy Merlin is getroffen door een cyberaanval: de persoonsgegevens van enkele honderdduizenden klanten zijn buitgemaakt. Bankgegevens en wachtwoorden bleven buiten schot, benadrukt de doe-het-zelfketen.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin5 december, 2025
    Hoe Obi de doe-het-zelfdip denkt te overwinnen

    De Duitse doe-het-zelfgroep Obi kiest in een krimpende markt voor de aanval: topman Sebastian Gundel wil een half miljard euro extra omzet realiseren. Hoe pakt hij dat aan?

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin5 december, 2025
    Dit zijn de winkels die Brico verzelfstandigt

    Doe-het-zelfketen Brico verzelfstandigt een deel van het Belgische winkelnetwerk. De Franstalige vakbond CNE lekt een lijst met de eerste locaties, al ontkent Brico zelf dat de vestigingen al definitief vastliggen.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Food7 november, 2025
    Tabaksverbod voor grote winkels vernietigd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN