RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Peter Somers
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bel&Bo hoopt kroon Qrf Beste Winkelketen van België te behouden

icon
Mode7 december, 2016

Vorig jaar won Bel&Bo de titel Beste Winkelketen van België gewonnen en ook dit jaar zijn zij in de race voor de titel. Morgen, op 8 december, wordt tijdens de RetailDetail Night de winnaar van die prijs bekend gemaakt.

 

Bekroning bracht positieve energie en veel ‘goesting’

Lode Benoît, algemeen directeur en bestuurder van Bel&Bo, vertelt waarom deelname aan de verkiezing voor hen van waarde is en wat de overwinning van vorig jaar heeft opgeleverd.

Wat is jullie motivatie om mee te doen aan de verkiezing Qrf Beste Winkelketen van België 2016-2017?

L.B.: “We vinden het uiterst belangrijk om de ongezouten mening van onze klant te kennen. De klant evolueert en Bel&Bo evolueert mee.  Door deze verkiezing kunnen we blijven voldoen aan de wensen. Ook is Bel&Bo als familiebedrijf een warm nest waar het personeel zich thuis voelt, zowel op de hoofdzetel als in de winkelpunten. En dat merk je aan de sfeer in de winkels. Het is dan ook een mooie erkenning voor onze verkoopsters die dag in dag uit het beste van zichzelf geven om onze klanten blij te maken.”

 

Vorig jaar hebben jullie de overall prijs gewonnen. Wat heeft de titel Beste Winkelketen van het België 2015-16 jullie toen gebracht?

L.B.: “Het spreekt voor zich dat onze medewerkers zich ongelofelijk fier voelden. Deze appreciatie gaf veel goesting om op hetzelfde elan verder te gaan. Het belang van klantbeleving en klantvriendelijkheid werd opnieuw bevestigd en daarom hebben we nog meer ingezet op training en coaching van ons winkelpersoneel. De waardering ging echter verder dan alleen onze klanten: ook de partners en leveranciers van Bel&Bo voelden die positieve energie!”

 

Hoe hebben jullie dit jaar consumenten opgeroepen om te stemmen? Welke kanalen hebben jullie hiervoor gebruikt?

L.B.: “We hebben beroep gedaan op onze trouwe klanten. Zij staan al jaren achter Bel&Bo en zijn fier op het Belgische Bel&Bo-label. We zijn hen heel dankbaar. Daarnaast hebben we ook ingezet op on- en offline communicatie.”

 

Dit heeft ertoe geleid dat de consument jullie dit jaar als beste beoordeeld heeft in de categorie Damesmode. Waar hebben jullie dit volgens u aan verdiend?

L.B.: “Ons stokpaardje, klantvriendelijkheid, zal hierin ongetwijfeld een rol gespeeld hebben. Anderzijds hebben we dit jaar ook sterk gefocust op de laatste trends. De collecties werden toegelicht via onze gekende folder- en marketingacties. We openden eveneens enkele nieuwe winkelpunten waardoor onze bereikbaarheid groter wordt. Alles valt of staat bij onze klant!”

Ook nu zijn jullie in de race voor de prijs. Hoe schat je jullie kansen in om ook dit jaar te winnen?

L.B.: “De bekroning als Beste Winkelketen Dames was al een pluim op onze hoed. Dit extra kroontje is natuurlijk heel welkom, maar laten we vooral nuchter afwachten en onze klanten blijven gelukkig maken!”

 

 

Wil je er zelf ook nog bij zijn op de RetailDetail Night op donderdagavond 8 december? Rep je dan nog snel naar retaildetail.be/events voor de laatste tickets de deur uit zijn!

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode18 december, 2025
    Lululemon naar vijf extra markten in Centraal- en Oost-Europa

    Lululemon breidt in 2026 uit naar vijf nieuwe landen in Europa, met behulp van franchise. Ook in India gaat het sportieve merk van start. De aankondiging volgt op een woelige week voor de Amerikaanse maker van yogaleggings.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    Pepco Group boekt 8,7% omzetgroei na verkoop Poundland

    De Poolse Pepco Group zag zijn omzet afgelopen boekjaar (tot en met 30 september) met 8,7% stijgen tot 4,52 miljard euro. De vergelijkbare verkoop nam met 2,6% toe. De groep zet zijn strategie door om rond één Pepco-format te opereren.

  • icon
    Mode17 december, 2025
    VanHaren lanceert digitaal getrouwheidsprogramma in België en Nederland

    VanHaren rolt een nieuw loyaliteitsprogramma uit in z'n app, zowel in Nederland als in België. Leden genieten van een welkomskorting, exclusieve aanbiedingen, digitale kortingsbonnen, een lageprijsgarantie en praktische tools.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food3 december, 2025
    Geruchten over Belgische exit Carrefour zwellen aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN