RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

icon
Schoonheid/verzorging6 februari, 2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

 

Expansie gaat sneller dan verhoopt

De Belgische groep Medicare-Market gaat 120 nieuwe medewerkers aanwerven en plant dit jaar 12 parafarmacieën en 8 extra apotheken toe te voegen. In 2020 moet de teller zelfs al op 37 parafarmacieën en 33 farmacieën in België en Luxemburg staan.

 

Medicare-Market overtreft daarmee de eigen groeidoelstellingen: bij de lancering van het bedrijf in 2014 voorzag oprichter en CEO Yvan Verougstraete twintig verkooppunten tegen 2020. De expansie gaat echter sneller dan verhoopt: eind dit jaar zal het farmaciebedrijf normaal gezien al 43 vestigingen hebben (waarvan 27 parafarmacieën en 16 apotheken) en tegen 2020 zouden er in totaal nog een dertigtal moeten bijkomen.

 

“De snelle ontwikkeling getuigt als geen ander van de verwachtingen van de consument, die in België een te hoge prijs betaalt voor niet-terugbetaalde geneesmiddelen en parafarmaceutische producten, en nood heeft aan advies op maat en in alle aspecten van gezondheid en welzijn. De consument schat elke dag opnieuw de voordelen van ons concept naar waarde in”, klinkt het bij Yvan Verougstraete.

 

In 2018 wil het bedrijf nieuwe Medi-Market-vestigingen openen in onder andere Brussel, Doornik, Kortrijk, Leuven en Louvain-la-Neuve. Er moeten ook acht nieuwe PharmaClick-apotheken komen. De groep wil daarnaast een aantal nieuwe concepten qua dienstverlening testen. 

 

Doel: Belgisch marktleider worden

Medicare-Market koestert de ambitie om Belgisch marktleider te worden, met een geconsolideerde omzet van om en bij de 200 miljoen euro in 2020. Ook internationale uitbreiding is in het vizier. Online breidt het bedrijf alvast het digitale team uit, past het de twee webshops aan voor meer personalisatie en breidt de groep het onlineassortiment uit naar 30.000 artikelen.

 

De tweeledige strategie berust op de uitrol van twee complementaire formules: de PharmaClic-apotheken hebben brede openingsuren, steunen op advies en een lageprijspositionering, terwijl de parafarmacieën van Medi-Market in de eerste plaats mikken op functionaliteit met een gamma van bijna 9.000 artikelen aan discountprijzen. “Onze strategie bestaat erin een sluitend aanbod uit te bouwen over meerdere kanalen. Daar pompen we 12 miljoen euro in, waarvan er 3 miljoen euro naar de onlineverkoop gaat. We zetten uiteenlopende marketingacties op touw met het oog op de ontwikkeling van het merk Medi-Market en de aanzienlijke groei van zijn marktaandeel in de parafarmaceutische sector”, licht Verougstraete toe.

 

Het voorbije jaar realiseerde Medicare-Market een omzet van 51 miljoen euro. Er werd ook een kapitaalsverhoging naar 11 miljoen euro doorgevoerd met behulp van Belgische privéinvesteerders en investeringsmaatschappij Nivelinvest. In 2017 bezochten elke dag zo’n 6.000 klanten een van de 23 verkooppunten van de groep (15 parafarmacieën en 8 farmacieën). De twee websites werden samen 8,6 miljoen keer bezocht. 

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging2 december, 2025
    LVMH-beautyketen Sephora komt naar België

    LVMH bereidt de Belgische entree van haar beautyketen Sephora voor. Het Franse moederbedrijf heeft met dat doel een een nieuwe dochteronderneming in Brussel opgericht. Na de komst van Douglas, krijgt de Belgische beautywereld zo een tweede grote schok.

  • icon
    Schoonheid/verzorging28 november, 2025
    Dreambaby opent volgend jaar acht nieuwe winkels

    Dreambaby breidt in 2026 fors uit met acht nieuwe winkels verspreid over het land: er komen vijf locaties bij in Wallonië, twee in Brussel en één in Vlaanderen. De nieuwe eigenaars willen de nabijheid vergroten voor jonge gezinnen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging27 november, 2025
    Wondr opent 11 pop-up winkels in België en Nederland

    Naast de twee bestaande flagship stores in Antwerpen en Gent opende het gezonde selfcaremerk Wondr in amper drie weken tijd tien extra pop-up winkels in België en eentje in Nederland.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Food7 november, 2025
    Tabaksverbod voor grote winkels vernietigd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN