RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe een ‘mobile first’ aanpak de online omzet bij Torfs een boost geeft

icon
Algemeen28 januari, 2019

Sinds 10 december maakt schoenketen Torfs gebruik van een nieuw onlineplatform, dat vooral mobiele bezoekers een betere ervaring biedt. Met de hulp van Salesforce-expert Forward ging de vernieuwde webshop in een recordtijd live.

 

Stroomversnelling

Tot voor kort was het e-commerce verhaal van Torfs gebaseerd op maatwerk. Maar naarmate de onlineactiviteiten groeiden, kreeg de retailer te kampen met de prestaties, de schaalbaarheid en de conversie in de webshop – vooral de mobiele versie liet te wensen over. Een ontmoeting met de mensen van Forward – een onderdeel van Xplore Group – bracht alles in een stroomversnelling. En dat mag je letterlijk nemen, want de enorme snelheid waarmee zij het project met Torfs in de markt wisten te schuiven, is verbazend.
 

“We ontmoetten elkaar voor het eerst op het RetailDetail Omnichannel Congress van vorig jaar, waar onze klant JBC de Omnichannel Award wegkaapte. In juni begonnen we met de analyse, in augustus startte de implementatie en op 10 december gingen we live”, zegt Bruno Braes van Forward. Het moest zo snel gaan omdat Torfs absoluut klaar wilde zijn tegen de belangrijke eindejaarsperiode en de daaropvolgende solden. Dat lukte. En nu is de cirkel rond: op het komende RetailDetail Omnichannel Congress doet Bruno het project uit de doeken, samen met Elke Laeremans, chief digital officer bij Schoenen Torfs.

 

Naadloze winkelervaring

Wat dan de belangrijkste verbeteringen zijn? “Voor de shopper is er nu één naadloze shopervaring: je kan de klantreis die je begon op je mobiele toestel, thuis gewoon verder zetten op je desktop, bijvoorbeeld. Essentieel daarbij is onze ‘mobile first’ benadering. Je moet weten dat vandaag al 60% van de bezoekers via een mobiel toestel komt. Bovendien komt bij Torfs wel 30% van de online omzet van de kiosken in de winkels. Het oude platform maakte geen onderscheid tussen kiosk en desktop, het onze wel. Daardoor is de gebruikerservaring van de aanraakschermen gevoelig verbeterd. Ook het check-out proces verloopt vlotter, het omvat nu minder stappen.” Al die factoren samen zorgden voor significant betere omzetcijfers.
 

Forward is een partner van het bekende onlineplatform Salesforce. “Het voordeel van dat platform is dat het de retailer ontzorgt,” zegt Bruno Braes. “Je kan je volledig focussen op de eindklant in plaats van op de technologie. Al meer dan 2000 webshops maken gebruik van het platform, waaronder heel wat grote namen. De ervaring met die meer dan 2000 klanten zorgt voor een enorme rijkdom aan data en expertise. Salesforce weet perfect hoe een sterk presterende webshop in elkaar dient te zitten. Als retailer hoef je je niet meer af te vragen waar de zoekbalk het best staat, of hoe een productspecificatie er moet uitzien. Nieuwe releases voegen voortdurend bijkomende features toe, zoals artificiële intelligentie, gepersonaliseerde content, aanbevelingen…  We focussen trouwens niet enkel op het webshopverhaal met Salesforce Commerce Cloud, maar ook op het traject voor en na de aankoop: zo helpen we retailers enerzijds om nieuwe klanten aan te trekken met Salesforce Marketing Cloud, en zorgen we er ook voor dat klanten terugkomen, met  Salesforce Service Cloud.”
 

Hoe zo’n traject in de praktijk verloopt en wat het oplevert, dat vertellen Elke Laeremans en Bruno Braes op het RetailDetail Omnichannel Congress, dat op 31 januari plaatsvindt in UGC Mechelen. Ook Alibaba Group, CASA, Miinto, bpost, Decathlon, SafeShops en Gino Van Ossel zullen daar op het podium staan. Bovendien reikt RetailDetail dan voor de zesde maal de Omnichannel Award uit. Via deze link vind je meer informatie en kan je je tickets bestellen.

 

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    De kerstman wordt AI: 1 op 5 Belgen gebruikt kunstmatige intelligentie voor online aankopen

    Belgen kochten in december vorig jaar samen bijna 17 miljoen cadeaus online. Met de kerstinkopen in aantocht ligt ook dit jaar een nieuw record binnen handbereik. Zeker nu kunstmatige intelligentie hét nieuwe hulpje van de kerstman wordt...

  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Retail op zoek naar evenwicht: vijf paradoxen die in 2026 verder vorm krijgen

    Voor retailexpert Els Breugelmans (gewoon hoogleraar aan de KU Leuven) was 2025 bovenal een jaar van paradoxen. “Ik zie overal tegenstellingen die naast elkaar blijven bestaan,” zegt ze. “En als ik vooruitkijk, dan wordt 2026 een verdere zoektocht naar balans.”

  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum

    Shein heeft een 740.000 m² groot logistiek centrum geopend in de buurt van Wrocław, in Polen. Het wordt de belangrijkste operationele hub van de Chinese marktplaats in Europa, goed voor 5000 lokale jobs.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN