RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Peter Somers
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe campagne MediaMarkt stelt plezierbeleving centraal

icon
Elektro1 april, 2019

MediaMarkt lanceert een nieuwe reclamecampagne. Met de nieuwe tagline ‘Jawadde dadde!’ richt de elektronicaketen zich meer dan ooit op de consument. Door in te zetten op plezier, beleving en service wil Mediamarkt het verschil maken.

 

Jawadde dadde!

Na ‘Ik ben toch niet gek?!’ pakt MediaMarkt opnieuw uit met een opvallende slogan: “Jawadde dadde verwijst naar de verwondering van de consument. We moeten hem op onverwachte momenten kunnen verrassen”, verduidelijkt marketingmanager MediaMarkt België Yannick de Bièvre. “Een bezoek aan Mediamarkt moet blijven hangen bij de klanten.”

 

De prijs en het aanbod  worden minder een onderscheidende factor, plezier en beleving des te meer. “Consumenten hebben vandaag een uitgebreide keuzemogelijkheid door de ontwikkeling van het internet. Onze prijzen en het assortiment zijn en blijven niettemin belangrijk. Alleen willen we hier voor de consument iets extra aan toevoegen. Het wordt steeds belangrijker om op zijn maat te denken en in te spelen op zijn specifieke noden en behoeften”, verduidelijkt COO Belux Michel van Ruth.

 

Service

MediaMarkt wil in de toekomst meer de klemtoon leggen op verrassende en leuke ervaringen voor wie naar de winkel komt. Dit gebeurt overigens al in de flagshipstore in Wilrijk waar klanten bij het kiezen van een koffiemachine eerst kunnen proeven van een cappuccino, gemaakt volgens de regels van de kunst door een echte barista. “Beleving is belangrijk. Mensen zijn niet meer bezig met wat ze kopen, maar des te meer met wat ze ermee kunnen doen”, zegt de Bièvre. “Uit onderzoek is trouwens gebleken dat de Belg steeds meer geld uitgeeft aan ervaringen en niet zozeer aan producten. Vandaar dat we ons ook extra willen gaan toeleggen op deals en promoties. Ik denk maar aan het winnen van voetbaltickets bij de aankoop van een televisie. Op die manier maakt MediaMarkt hun ervaringen ook rijker.”

In de nieuwe strategie van Mediamarkt blijft service een prominente plaats behouden, zowel voor, tijdens als na de verkoop. “Door je gsm bij aankoop te beschermen met een screenproctector wil MediaMarkt vermijden dat je achteraf problemen hebt. Maar we kunnen evengoed je nieuwe televisie thuis komen installeren als je daar zelf de kennis en de tijd niet voor hebt. Op die manier willen we het leven van onze klanten vergemakkelijken. We bieden dus geen product aan, maar noemen het liever een oplossing”, besluit Michel van Ruth.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro19 december, 2025
    Currys verdubbelt halfjaarwinst

    Currys wist zijn omzet voor het halfjaar tot 1 november te verhogen tot 4,23 miljard Britse pond (4,9 miljard euro). De gecorrigeerde winst vóór belastingen verdubbelde tot 22 miljoen pond (26 miljoen euro), waardoor de retailer zijn prognose voor het hele jaar in lijn kon houden met de verwachtingen.

  • icon
    Elektro17 december, 2025
    Hoe MediaMarkt-moeder “omnichannel servicebedrijf” wil worden

    Ceconomy, de groep boven MediaMarkt en Saturn, ging dit jaar zowel in omzet als in winst vooruit. De elektronicagroep wil zich expliciet positioneren als "omnichannel servicebedrijf", en haalt al meer dan een kwart van zijn omzet online. De kaarten liggen dus goed voor de overname door JD.com straks.

  • icon
    Elektro16 december, 2025
    Coolblue betreedt de Berlijnse markt

    Elektronicareus Coolblue heeft in Berlijn een nieuw logistiek centrum geopend. Tegelijk bereiden de Rotterdammers er de opening van een winkel aan de Kurfürstendamm voor, die al over enkele maanden moet openen.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN