RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Modelabel Daily Paper opent nog dit jaar winkel in New York

icon
Mode5 september, 2019

Daily Paper, hét Nederlandse streetwearlabel van dit moment, opent nog voor het einde van het jaar een winkel in New York. Wat begon als een gimmick ‑ T-shirts ontwerpen om een blog te promoten ‑ is intussen uitgegroeid tot een volwaardig en succesvol kledingmerk.

 

Champions League

“Dit is écht onze tijd. We zaten in de eredivisie en gaan nu naar de Champions League. Primetime.” Zo kondigt medeoprichter Abderrahmane Trabsini de opening van de eerste eigen winkel in New York aan in de Nederlandse zakenkrant FD. “Vanaf het moment dat we succes kregen, zeiden we dat onze eerste buitenlandse winkel in een van de grote Europese modesteden of New York moest komen. Onze website trok veel verkeer uit Amerika, dus was de keuze snel gemaakt”, verklaart zijn kompaan Hussein Suleiman de keuze voor New York.

 

En zeggen dat alles begon als een gimmick om hun blog over mode, muziek en sport meer bekendheid te geven. “Sommige mensen hadden nog nooit van onze blog gehoord, maar wilden wel zo’n shirt”, zegt de derde medeoprichter, Jefferson Osei. Intussen behoort de blog tot het verleden en is Daily Paper uitgegroeid tot een volwaardig kledingmerk. De hoody’s, T-shirts, joggingbroeken met logo aan de zijkanten en nylon schoudertasjes vliegen naar het schijnt de deur uit. Het geheim? “Wij zijn niet verzonnen, onze verhalen en wat wij doen zijn echt. Dat spreekt een grote doelgroep aan. Ook mensen die bij andere merken weinig aansluiting vinden”, aldus nog Suleiman.

 

180 verkooppunten in 29 landen

Drie jaar geleden opende het trio een eerste eigen winkel, in de Bilderdijkstraat in Amsterdam-West. Intussen zijn de producten al te koop bij 180 verkooppunten in 29 landen. Daily Paper maakte al collecties met het Duitse sportmerk Puma, werkte samen met fotomuseum Foam en met cosmeticamerk L’Oréal. Recentelijk opende het label een gloednieuw hoofdkantoor in het Amsterdamse Westelijk Havengebied, dicht bij gevestigde merken als Diesel, Calvin Klein, Tommy Hilfiger en Viktor & Rolf.

 

Niet verwonderlijk dus dat het label zich intussen mag verheugen in een groeiende belangstelling van grote (luxe)spelers. Al houden de drie Nederlanders de boot vooralsnog af: “Wij hebben dit als drie onafhankelijke individuen opgebouwd, dus voorlopig is de tent nog dicht. We zijn nog lang niet uitgebouwd. We waren 23 toen we de mode in stapten. De eerste tien jaar zie ik als een leerschool. Wat daarna komt, zien we dan wel weer.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN