RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Holland & Barrett gaat voor nieuwe eco-look

icon
Schoonheid/verzorging26 augustus, 2020

Drogisterijketen Holland & Barrett mag 150 kaarsjes uitblazen en viert dat met een makeover: de keten krijgt een nieuw logo, een vernieuwd winkelconcept en meer duurzame producten in het assortiment.

 

Ampersand wordt een hart

Holland & Barrett bestaat 150 jaar: de formule werd in 1870 gesticht in een Engels dorpje. Om die mijlpaal te vieren, doet de drogisterijketen zich een nieuw jasje cadeau: het bedrijf onthult een nieuw logo, waarbij het ampersand-teken voortaan in de vorm van een (anatomisch correct) hart wordt afgebeeld. Tegelijkertijd pakt ze ook haar winkels aan: in Nederland zijn al zeven winkels volgens een nieuw concept te zien, dat onder meer gebruik maakt van planten en natuurlijke materialen zoals hout.

 

In het komende jaar worden nog een flink aantal winkels omgebouwd, laat algemeen directeur voor de Benelux Marc Estourgie (ex-C&A) weten. De bedoeling is om in de fysieke verkooppunten meer warmte, vriendelijkheid en rust uit te stralen. Met het aangepaste concept wil de keten ook zijn vernieuwde focus op natuurlijke ingrediënten en gezondheidsproducten beklemtonen.

 

Knipoog naar De Tuinen

Holland & Barrett streeft ondertussen “stap voor stap” naar een verduurzaming van het assortiment. Zo voert de keten een groeiend ‘Zero Waste’-assortiment en een ‘Clean Beauty’-aanbod, die geen irriterende stoffen bevatten en vrij zijn van microplastics. De keten wil zo inspelen “op de steeds meer bewust wordende consument”, met een (minstens gedeeltelijke) veganistische, plasticvrije en wreedheidvrije levensstijl.

 

Holland & Barrett telt vandaag ruim 1600 winkels in achttien landen, waarvan 202 winkels in Nederland en 30 in België. De keten is sinds 2003 in de Benelux actief, toen het er sectorgenoot De Tuinen overnam. In 2015 volgde de omvorming van De Tuinen naar Holland & Barrett. “Het is voor de Nederlandse tak een extra speciaal jaar, want ook precies 40 jaar geleden is De Tuinen opgericht. Het beste uit beide werelden vind je terug in ons nieuwe winkelconcept”, aldus Estourgie.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging19 december, 2025
    Beautygroep Coty zet Wella finaal aan de deur

    De Amerikaanse groep Coty trekt zich volledig terug uit haarverzorgingsmerk Wella. Met de verkoop van de resterende kwart aan investeerder KKR rondt het concern een proces af dat vijf jaar geleden begon.

  • icon
    Schoonheid/verzorging19 december, 2025
    Rituals viert 25 jaar met recordomzet en versnelt expansie in Azië

    Rituals bestaat dit jaar 25 jaar en viert dat met een recordomzet van naar verwachting 2,4 miljard euro. Oprichter en CEO Raymond Cloosterman ziet nu nieuwe groeikansen bij Chinese 25-plussers, bij mannen en in mentale wellness.

  • icon
    Schoonheid/verzorging18 december, 2025
    Douglas lonkt naar Midden-Oosten na “uitdagend jaar”

    Parfumerieketen Douglas kon afgelopen jaar nog groeien, maar voelde vooral in het laatste kwartaal hoe klanten prijsgevoeliger worden en de concurrentie intensiveert. De Duitse retailer overweegt daarom naar de Golfstaten uit te breiden.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN