RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Procter & Gamble verhoogt prijzen na nieuwe groei

icon
Schoonheid/verzorging21 april, 2021

FMCG-producenten kunnen de vraag amper bijhouden. Na een nieuw kwartaal van beter dan verwachte groei verhoogt Procter & Gamble (P&G) nu de prijzen.

 

Omzet blijft stijgen

De coronapandemie doet mensen nog steeds meer thuis consumeren, en dat hebben de FMCG-producenten geweten. Al vier kwartalen op rij overtreft Procter & Gamble de analistenverwachtingen, en dat was ook in het voorbije eerste kwartaal niet anders. De producent van Gilette en Dash zag de omzet met 5% stijgen naar 18,1 miljard dollar (15,07 miljard euro), ondanks stabiele volumes.

De nettowinst steeg daardoor naar 3,3 miljard dollar (2,75 miljard euro), 12% meer dan de bijna 3 miljard dollar een jaar eerder. Per aandeel klokte de gecorrigeerde winst af op 1,26 dollar, een toename van 13% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2020. Analisten gingen gemiddeld uit van het lagere 1,19 dollar per aandeel.

 

Prijzen mee de lucht in

Ondanks die hogere winstmarge kondigt P&G aan zijn consumentenprijzen te verhogen. Door de sterke vraag blijft de druk op de toeleveringsketen hoog, terwijl de onzekerheid aan aanbodzijde – denk aan de aanhoudende pandemie en het geblokkeerde Suez-vrachtschip – voor hogere grondstofprijzen zorgt. 

Vanaf september gaan de prijzen van babyverzorgings-, damesverzorgings- en incontinentieproducten voor volwassenen de lucht in. Hoeveel dat is, zal variëren per merk, maar het zou steeds tussen de 5 en 10% liggen. Eerder kondigden ook Coca-Cola, brouwerijgroepen en Kimberley-Clark al prijsverhogingen aan om hun marges te beschermen, weet NBC News.

Voor het lopende boekjaar gaat P&G uit van een omzetgroei tussen de 5 en 6%. Ook op autonome basis zou dezelfde groei worden behaald. De winst per aandeel hoort met 8 tot 10% toe te nemen, voorspelt het bedrijf. De groep wil dit jaar ook voor zo’n 11 miljard dollar eigen aandelen inkopen, een miljard meer dan eerder gepland.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging19 december, 2025
    Beautygroep Coty zet Wella finaal aan de deur

    De Amerikaanse groep Coty trekt zich volledig terug uit haarverzorgingsmerk Wella. Met de verkoop van de resterende kwart aan investeerder KKR rondt het concern een proces af dat vijf jaar geleden begon.

  • icon
    Schoonheid/verzorging19 december, 2025
    Rituals viert 25 jaar met recordomzet en versnelt expansie in Azië

    Rituals bestaat dit jaar 25 jaar en viert dat met een recordomzet van naar verwachting 2,4 miljard euro. Oprichter en CEO Raymond Cloosterman ziet nu nieuwe groeikansen bij Chinese 25-plussers, bij mannen en in mentale wellness.

  • icon
    Schoonheid/verzorging18 december, 2025
    Douglas lonkt naar Midden-Oosten na “uitdagend jaar”

    Parfumerieketen Douglas kon afgelopen jaar nog groeien, maar voelde vooral in het laatste kwartaal hoe klanten prijsgevoeliger worden en de concurrentie intensiveert. De Duitse retailer overweegt daarom naar de Golfstaten uit te breiden.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN