RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Voor Belgische retailers is betaalapp Klarna een partner van internationale groei”

icon
Algemeen29 april, 2021

Betaaloplossing Klarna biedt niet alleen shoppers een naadloze winkelervaring maar helpt ook Belgische retailers om de Nederlandse markt te veroveren. “Zowel voor handelaars als consumenten nemen we het risico van de transactie weg.”

 

Factor van vertrouwen

De betaalapp heeft sinds de lancering in juni 2020 in België z’n start niet gemist: nu al bieden meer dan 16.000 handelaars Klarna aan in de check-out. “Daar zijn we heel trots op. 600.000 consumenten hebben al met Klarna betaald afgelopen jaar, dagelijks trekken we 2600 nieuwe klanten aan, het aantal actieve gebruikers bedraagt nu bijna 200.000 per maand,” vertelt commercieel manager Barbara Thomas. Die 16.000 handelaars zijn evenwel niet allemaal Belgische spelers: vanuit het buitenland zijn retailers heel erg mee met die trend van achteraf betalen, zij hebben begrepen waar de Belgische consument naar op zoek is en spelen dat uit om te groeien in België. “In de omgekeerde richting kunnen ook Belgische retailers op hun beurt de stap zetten naar het buitenland, door hun webshop internationaal uit te spelen en daar potentiële klanten aan te spreken.”
 

Klarna kan zo’n stap ondersteunen: “We zijn een partner van internationale groei. We helpen Belgische retailers om te groeien in het buitenland, en dan vooral in Nederland. Dat doen we nu al voor onder andere LolaLiza, De Gele Flamingo en Art & Craft. Wanneer je als retailer weinig merkbekendheid hebt in een markt, dan is achteraf betalen een factor die vertrouwen wekt. Retailers kunnen meeliften op de merkbekendheid van Klarna, shoppers hebben de zekerheid dat ze hun geld niet kwijt zijn als ze iets kopen bij een retailer die ze nog niet goed kennen. In Nederland zijn we al tien jaar actief. Achteraf betalen is één van de zekerheden die retailers moeten bieden om het Thuiswinkel Waarborg keurmerk te kunnen gebruiken. 63% van de Nederlandse shoppers verkiest retailers die Klarna aanbieden. We waren de vierde winkelapp tijdens Black Friday in Nederland.”

 

Ook in fysieke winkels

Voor LolaLiza maakt Klarna alvast duidelijk het verschil in Nederland, waar de moderetailer veel minder bekend is dan in België: “Eén derde van alle betalingen verloopt er al via Klarna. En klanten die Klarna gebruiken, besteden gemiddeld 48% meer dan shoppers die andere betaalopties gebruiken. LolaLiza overweegt nu om ook in de fysieke winkels achteraf betalen met Klarna aan te bieden, onder andere omdat het in de context van corona interessant is voor klanten om kledij rustig en veilig thuis te passen en dan achteraf pas te betalen wat ze houden. Zowel voor handelaars als consumenten nemen we het risico van de transactie weg.”
 

Meer weten over de voordelen van achteraf betalen? Barbara Thomas van Klarna vertelt er meer over op het E-Commerce Congress van RetailDetail, een livestream event dat coronaveilig plaatsvindt op 6 mei. Ook Koen Wilssens van sportretailer Runners’ Lab, Nathalie Wittock en Jorren Wiame van Deloitte Legal-Lawyers en Dennis De Cat van digitaal agentschap Upthrust tekenen present. Via deze link vind je meer info over het programma en kan je tickets bestellen.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    De kerstman wordt AI: 1 op 5 Belgen gebruikt kunstmatige intelligentie voor online aankopen

    Belgen kochten in december vorig jaar samen bijna 17 miljoen cadeaus online. Met de kerstinkopen in aantocht ligt ook dit jaar een nieuw record binnen handbereik. Zeker nu kunstmatige intelligentie hét nieuwe hulpje van de kerstman wordt...

  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Retail op zoek naar evenwicht: vijf paradoxen die in 2026 verder vorm krijgen

    Voor retailexpert Els Breugelmans (gewoon hoogleraar aan de KU Leuven) was 2025 bovenal een jaar van paradoxen. “Ik zie overal tegenstellingen die naast elkaar blijven bestaan,” zegt ze. “En als ik vooruitkijk, dan wordt 2026 een verdere zoektocht naar balans.”

  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum

    Shein heeft een 740.000 m² groot logistiek centrum geopend in de buurt van Wrocław, in Polen. Het wordt de belangrijkste operationele hub van de Chinese marktplaats in Europa, goed voor 5000 lokale jobs.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN