RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Inno
  • Onderwerpen Winkelconcept
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Inno heropent twee Brusselse winkels na make-over

icon
Mode10 mei, 2023

Inno heeft z’n Brusselse vestigingen aan de Nieuwstraat en de Louizalaan heropend na een grondige restyling. De warenhuisketen meet zich een premium positionering aan met een exclusieve uitstraling.

Digitaal en premium

Met de verbouwing van twee Brusselse warenhuizen neemt Inno een nieuwe stap in het strategische herpositioneringsproject dat CEO Armin Devender in 2020 aanvatte, met twee duidelijke krachtlijnen: digitalisering en premiumisering. De retailer opende in 2021 een digitale marktplaats die als een verlengstuk van de 16 fysieke winkels fungeert: bezoekers treffen er ook merken aan die niet in de rekken van de warenhuisketen liggen.

Tegelijk startte het bedrijf met de verbouwing van z’n 16 vestigingen. De primeur was voor Schoten, later kregen onder andere Luik, Leuven en Waasland Shopping al hun make-over. De afgelopen maanden nam het bedrijf de belangrijke Brusselse vestigingen aan de Nieuwstraat en de Louizalaan onder handen. Die beleven nu hun grote heropening.

Nieuwe merken

“We positioneren Inno als een premium department store. In de parfumerieafdeling spelen we mee op het luxeniveau, in de modeafdelingen staan we voor premiummerken”, zegt Armin Devender. Tegelijk wil de warenhuisketen een democratische en toegankelijke bestemming zijn waar iedereen welkom blijft.

Wat er voor de shoppers verandert? Ze winkelen in een warm en trendy interieur waarin elke afdeling z’n eigen sfeer en karakter krijgt. De uitstraling is stijlvol en rustig, met zithoeken en planten. Opvallend zijn de grote digitale schermen en de kiosken met aanraakschermen bij de roltrappen en liften, die de klanten informeren. Nieuwe merken maken hun opwachting in verschillende afdelingen. Voor een pauzemoment met koffie, smoothies, salades, broodjes en desserts is er Inno-partner Bon.

Voor buitenlandse luxeshoppers biedt Inno in Brussel en Brugge vanaf juni de Global Blue service aan, die instant de btw op Belgische aankopen terugbetaalt.

Tij gekeerd?

De eerste resultaten van de herpositionering bij de Belgische warenhuisketen zijn meer dan hoopgevend: na twee moeilijke jaren realiseerde Inno in 2022 een positieve EBITDA van tien miljoen euro. Daarmee lijkt het tij gekeerd.

De moeilijkheden bij moederbedrijf Galeria Karstadt Kaufhof in Duitsland werpen weliswaar nog een schaduw over de retailer. Die warenhuisgroep gaat gebukt onder een zware schuldenlast en ondergaat een ingrijpende herstructurering. Maar Inno vaart een onafhankelijke koers. Geruchten over een mogelijke verkoop van de 16 Belgische winkels zijn voorbarig, meldde het Duitse bedrijf in februari.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Food7 november, 2025
    Tabaksverbod voor grote winkels vernietigd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN