De Duitse textieldiscounter Takko Fashion heeft afgelopen boekjaar de hoogste omzet uit zijn geschiedenis behaald en zegt klaar te zijn om de groei nog te versnellen.
Getrouwheidsprogramma
In het boekjaar dat eindigde op 31 januari 2023 realiseerde Takko Fashion een omzetstijging van 17% tot 1,2 miljard euro. Daarmee behaalt het bedrijf zijn hoogste omzet ooit. Ook de winstgevendheid zit goed: de EBITDA groeide met 26% naar 156 miljoen euro, een marge van 13%.
De mooie resultaten zijn volgens de retailer te danken aan verschillende initiatieven, zoals de lancering van het digitale getrouwheidsprogramma “Takko Friends” begin 2022, promotieacties rond de veertigste verjaardag van het merk en de herlancering van de webshop.
Groei versnellen
In april voerde Takko Fashion nog een ingrijpende schuldherschikking door, waarbij de openstaande schulden werden omgezet in aandelen. Die herstructurering moet de budgetmodeketen in staat stellen om verder te investeren in Europese expansie, zowel fysiek als online.
“We hebben er alle vertrouwen in dat we de groei van Takko Fashion kunnen versnellen door de verdere implementatie van onze strategische prioriteiten en investeringen in ons winkelnetwerk, de digitale transformatie en de groei van onze e-commerce activiteiten”, zegt de Nederlandse topman Tjeerd Jegen.
Takko Fashion is met 2000 winkels actief in zeventien Europese landen, waaronder ook België en Nederland.