Drogmetica

The Body Shop mikt met nieuw e-commerceplatform op mobiel

Winkelketen The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, dat beter toegankelijk moet zijn voor mobiele apparaten. Het doel is om binnen enkele jaren 20% van de totale omzet uit de online verkoop te halen.

Heel wat interesse voor The Body Shop

L’Oréal heeft maar liefst vijftien biedingen binnengekregen voor winkelketen The Body Shop. Het Franse cosmeticabedrijf hoopt zeker een miljard euro te vangen voor de Britse keten.

Burberry in zee met parfumspecialist Coty

Nog geen vijf jaar nadat Burberry zijn parfumactiviteiten onder eigen beheer bracht, besteedt het Britse luxemerk zijn parfumbusiness alweer uit. De Amerikaanse specialist Coty neemt vanaf oktober de populaire My Burberry, Mr Burberry en andere parfums van het merk onder zijn hoede.

Fin du Jour opent in Antwerpen derde winkel

Op 30 maart opent het winkelconcept Fin du Jour zijn derde Belgische winkel, ditmaal in de Nationalestraat in Antwerpen. Fin du Jour is een concept van Miriam Rouw en Sabine Saelen, twee West-Vlaamse onderneemsters.

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Het Britse cosmeticabedrijf Lush bekijkt de mogelijkheden om buiten het Verenigd Koninkrijk verder te groeien, door de toenemende ongerustheid over de gevolgen van de brexit. Zo vreest het hogere importtaksen en moeilijkere opvulling van vacatures.

Turkse parfumerie Bargello geopend in Antwerpen

In Antwerpen heeft de Turkse parfumerieketen Bargello een vestiging geopend in de Wilde Zee. Bargello verkoopt geen grote merken, maar maakt eigen parfums, die geïnspireerd zijn door bekende namen.

Hairdis opent deze maand in twee winkelcentra

Ook Hairdis, een keten die mikt op professionele kappers en schoonheidsspecialisten, maakt op 9 maart zijn opwachting in Rive Gauche in Charleroi. Twee weken later is het de beurt aan het Luikse winkelcentrum Belle-Île om de keten te ontvangen.

Flormar Cosmetics op weg naar Charleroi

Flormar Cosmetics, het nieuwste merk van Yves Rocher, opent op 9 maart een nieuwe vestiging in het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi. Het zal de vierde winkel worden van de keten, nadat het eerder al drie filialen opende in Brussel.

Yves Rocher toont nieuw concept in Wijnegem

Vandaag opent cosmeticaketen Yves Rocher in Wijnegem een nieuwe winkel volgens het Botanical Beauty Lab-concept. Dat moet klanten het gevoel geven van een echt 'schoonheidslaboratorium', inclusief labjassen voor het personeel.

L’Oréal wil af van The Body Shop

Het Franse L’Oréal bekijkt momenteel samen met zakenbank Lazar verschillende opties voor het slabakkende The Body Shop, maar het lijkt waarschijnlijk dat het tot een verkoop komt van de milieubewuste keten.

Nieuwe fles Head & Shoulders gemaakt van op strand aangespoeld plastic

Procter & Gamble gaat een nieuwe fles van Head & Shoulders produceren die deels gemaakt zal worden van plastic dat op het strand is aangespoeld. Daarnaast is de fles ook volledig recycleerbaar.

Roland van den Berg nieuwe directeur e-commerce bij A.S. Watson

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft Roland van den Berg aangeduid als de nieuwe e-commercedirecteur. Hij wordt zo verantwoordelijk voor de groei van de webwinkels van Kruidvat en Trekpleister.

Vlaamse ‘luierkoning’ zet voet aan wal in Amerika

Het Belgische Drylock van ‘luierkoning’ Bart Van Malderen (ex-Ontex) strijkt neer in de Verenigde Staten: het koopt Presto Absorbent, gespecialiseerd in incontentieluiers voor volwassenen. Die groeimarkt geraakt eindelijk uit de taboesfeer, aldus Van Malderen.

Unilever neemt haarverzorgingsmerk Living Proof over

Unilever heeft een overeenkomst bereikt rond de overname van Living Proof, een producent van haarverzorgingsproducten. Het merk is vooral bekend vanwege het biomedisch onderzoek dat het doet naar haarproblemen.

Codibel richt zich op duurzame cosmetica

Sowalfin, het investeringsfonds van het Waalse Gewest, gaat de Henegouwse cosmeticafabrikant Codibel ondersteunen bij de productie van duurzame cosmetica en de creatie van dertig nieuwe banen.

Henkel gaat zwaar investeren in topmerken

Onder leiding van de nieuwe CEO Hans van Bylen gaat Henkel zwaarder investeren in de tien grootste merken van de groep. De topman wil dat die in de toekomst een groter aandeel van de omzet dragen.

191 apothekers groeperen zich online in Kenkoo.be

191 apothekers hebben zich online gegroepeerd via Kenkoo.be. Klanten kunnen hun bestellingen afhalen bij de fysieke apotheker in de buurt, of ze gewoon aan huis laten leveren.

Ook Flormar naar Docks Bruxsel

Flormar, het cosmeticamerk dat sinds kort onderdeel is van Yves Rocher, opent op 20 oktober een nieuwe vestiging in het winkelcentrum Docks Bruxsel. Het wordt al het derde filiaal van het merk in Brussel.

L’Oréal opent boetiek in Parijs

FMCG-merken die flagshipstores openen: het is een trend. Het Franse cosmeticamerk L’Oréal opende vorige week een eerste eigen winkel in Frankrijk. 

Back to top