Drogmetica

Roland van den Berg nieuwe directeur e-commerce bij A.S. Watson

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft Roland van den Berg aangeduid als de nieuwe e-commercedirecteur. Hij wordt zo verantwoordelijk voor de groei van de webwinkels van Kruidvat en Trekpleister.

Vlaamse ‘luierkoning’ zet voet aan wal in Amerika

Het Belgische Drylock van ‘luierkoning’ Bart Van Malderen (ex-Ontex) strijkt neer in de Verenigde Staten: het koopt Presto Absorbent, gespecialiseerd in incontentieluiers voor volwassenen. Die groeimarkt geraakt eindelijk uit de taboesfeer, aldus Van Malderen.

Unilever neemt haarverzorgingsmerk Living Proof over

Unilever heeft een overeenkomst bereikt rond de overname van Living Proof, een producent van haarverzorgingsproducten. Het merk is vooral bekend vanwege het biomedisch onderzoek dat het doet naar haarproblemen.

Codibel richt zich op duurzame cosmetica

Sowalfin, het investeringsfonds van het Waalse Gewest, gaat de Henegouwse cosmeticafabrikant Codibel ondersteunen bij de productie van duurzame cosmetica en de creatie van dertig nieuwe banen.

Henkel gaat zwaar investeren in topmerken

Onder leiding van de nieuwe CEO Hans van Bylen gaat Henkel zwaarder investeren in de tien grootste merken van de groep. De topman wil dat die in de toekomst een groter aandeel van de omzet dragen.

191 apothekers groeperen zich online in Kenkoo.be

191 apothekers hebben zich online gegroepeerd via Kenkoo.be. Klanten kunnen hun bestellingen afhalen bij de fysieke apotheker in de buurt, of ze gewoon aan huis laten leveren.

Ook Flormar naar Docks Bruxsel

Flormar, het cosmeticamerk dat sinds kort onderdeel is van Yves Rocher, opent op 20 oktober een nieuwe vestiging in het winkelcentrum Docks Bruxsel. Het wordt al het derde filiaal van het merk in Brussel.

L’Oréal opent boetiek in Parijs

FMCG-merken die flagshipstores openen: het is een trend. Het Franse cosmeticamerk L’Oréal opende vorige week een eerste eigen winkel in Frankrijk. 

Estée Lauder wil 60 Belgische jobs naar Zwitserland verhuizen

Cosmeticabedrijf Estée Lauder wil 60 jobs schrappen in de productielocatie in Oevel nabij Westerlo, om ze te verhuizen naar Zwitserland. De getroffen personeelsleden mogen wel mee verhuizen, als ze dat willen.

Nieuw concept Familia maakt raadgevers van apothekers

Het nieuw concept van de apothekersketen Familia, die in Wallonië beschikt over 98 vestigingen, wil van de apotheker meer een raadgever maken voor zijn klanten. De derde vestiging van het concept opent dit najaar de deuren in Namen, na openingen in Carnières en Court-Saint-Etienne.

Europees verbod op testen op dieren bij cosmetica houdt stand

Het Europese Hof van Justitie heeft beslist dat er geen uitzonderingen zullen worden toegestaan op het verbod op het testen van cosmetica op dieren, in een zaak die door de European Federation of Cosmetics Ingredients was aangespannen.

Unilever koopt producent van groene schoonmaakmiddelen

Unilever gaat Seventh Generation overnemen, een bedrijf dat voornamelijk groene schoonmaakmiddelen produceert. Het zou daarvoor een bedrag van ongeveer 700 miljoen dollar (625 miljoen euro) neertellen.

Honderd apothekers gaan samen online verkopen

Een honderdtal apothekers stappen samen in de coöperatieve Apotheek Online, waardoor ze eenvoudiger hun producten ook online kunnen verkopen. Die verkoop zal vanop één website beheerd worden.

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

De Britse cosmeticagroep Lush heeft besloten om zijn Europese productie over te hevelen naar Duitsland omwille van de brexit. Bovendien wordt de productiesite in Duitsland verder uitgebreid.

Henkel trekt winstprognose voor het hele jaar op

Het Duitse Henkel, producent van onder andere Schwarzkopf, Persil en Pritt, heeft het voorbije kwartaal meer producten verkocht, ook al daalde de omzet wat door negatieve wisselkoerseffecten. De winst ging wel hoger.

Procter & Gamble ziet omzet dalen, maar winst stijgen

Procter & Gamble heeft in het vierde kwartaal een lagere omzet gehaald dan een jaar eerder. Dat was vooral te wijten aan een negatieve impact van de wisselkoersen en het eerdere terugtrekken uit Venezuela.

Sephora haalt inspiratie bij Tinder voor nieuwe campagne

Make-upmerk Sephora heeft inspiratie gehaald bij datingapp Tinder voor zijn nieuwe campagne. Daarbij kunnen bezoekers van de website links of rechts swipen door verschillende looks van het merk.

Unilever koopt Dollar Shave Club

Unilever heeft de Amerikaanse start-up Dollar Shave Club overgenomen. Die verkoopt scheer- en toiletartikelen via een abonnement. Een overnamebedrag werd niet genoemd, maar zou rond de 900 miljoen euro liggen.

Ontex biedt op Braziliaanse luierproducent

Volgens de Braziliaanse media heeft het Belgische Ontex een bod uitgebracht op de luierafdeling van het Braziliaanse farma-bedrijf Hypermarcas. Het Oost-Vlaamse berijf nam vorig jaar ook al het Mexicaanse Grupo Mabe over.

Back to top