BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Winkelsluitingen kunnen Action niet afremmen

iconAlgemeen28 januari, 2022

Ondanks de gedwongen winkelsluitingen in enkele landen, heeft non-food discounter Action opnieuw een recordjaar achter de rug. De omzet steeg met bijna een kwart naar 6,8 miljard euro.

 

Nieuwe winkels

De Nederlandse keten zag ook zijn operationele winst stijgen: die kwam met 828 miljoen euro een derde hoger uit dan een jaar eerder, schrijft De Tijd. Dat de winkelketen zo sterk kon groeien, is best opmerkelijk. Door de strenge coronamaatregelen in Nederland, Duitsland en Oostenrijk bleven de winkels in die landen immers maandenlang gesloten. Bovendien heeft Action geen uitgebouwd e-commercekanaal om die gederfde inkomsten enigszins te compenseren.

 

De omzetgroei is dan ook vooral te danken aan de opening van nieuwe vestigingen: vorig jaar kwamen er 250 Action-winkels bij en eerder deze maand opende de retailer zijn tweeduizendste filiaal in de Tsjechische hoofdstad Praag. Ook in de komende jaren wil het bedrijf zijn winkelnetwerk blijven uitbouwen.

 

Action werd in 2011 opgekocht door de Britse investeringsmaatschappij 3i, die er destijds een half miljard euro voor neertelde. Nu heeft de retailer een boekwaarde van 14,9 miljard euro. Sinds de overname leverde Action zijn eigenaar al voor 2,8 miljard euro aan dividenden op.

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Ondanks de gedwongen winkelsluitingen in enkele landen, heeft non-food discounter Action opnieuw een recordjaar achter de rug. De omzet steeg met bijna een kwart naar 6,8 miljard euro.   Nieuwe winkels De Nederlandse keten zag ook zijn operationele winst stijgen: die kwam met 828 miljoen euro een derde hoger uit dan een jaar eerder, schrijft De Tijd. Dat de winkelketen zo sterk kon groeien, is best opmerkelijk. Door de strenge coronamaatregelen in Nederland, Duitsland en Oostenrijk bleven de winkels in die landen immers maandenlang gesloten. Bovendien heeft Action geen uitgebouwd e-commercekanaal om die gederfde inkomsten enigszins te compenseren.   De omzetgroei is...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels

    Jongeren geven hun zakgeld uit aan kleren die ze niet kunnen dragen. We beginnen krekels te eten omdat Chinezen ons rundvlees inpalmen. En we zijn met zoveel op deze wereld dat ziektes de hele wereldhandel platleggen. Wat komt op ons af? Wat wordt de ‘future of shopping’?

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Samenwerking met Ochama maakt ook van Blokker een platform

    Ochama, dochterbedrijf van het Chinese concern JD.com, opent afhaalpunten bij Blokker. Een slimme win-win: de webwinkel kan zo sneller opschalen in Nederland, terwijl Blokker het aanbod uitbreidt en nieuwe klanten aantrekt.

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Op zoek naar de retailinnovatie van het jaar: wie volgt de Eco-Score op?

    De Mercuriusprijs, de meest prestigieuze bekroning in de retail, focust dit jaar meer dan ooit op innovatie in de brede zin. De jury kijkt uit naar uw dossier: inschrijven kan nog tot en met 17 juni.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be