"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"
@Shutterstock

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Opening uitgesteld

Het voorbije jaar sleutelde Amazon druk aan zijn Amazon Go-concept, dat in december vorig jaar nog werd voorgesteld als de eerste levensmiddelenwinkel die bemande kassa's zou vervangen door een ingenieus staaltje "wandel gewoon buiten"-technologie. Het concept is even aantrekkelijk als het eenvoudig is: klanten stappen de winkel binnen, nemen wat ze nodig hebben, betalen via hun Amazon-rekening en vermijden zo lange wachtrijen aan de kassa.

 

Technologische problemen bleven echter stokken in de wielen steken van Amazons nieuwe winkelconcept, dat gebruik zal maken van detectietechnologie vergelijkbaar met de technologie achter zelfrijdende wagens. De aangekondigde lancering van Amazon Go bleef tot dusver uit. Amazon voert nog steeds experimenteren uit in een winkelruimte van 170 m² in het centrum van de Amerikaanse stad Seattle, en lijkt nu goed op weg om de technologie op punt te krijgen. Een bron dichtbij het Amazon Go-team onthulde dat nu ook marketeers en bouwmanagers gezocht worden om het team te versterken.

 

Amazon Go wordt Amazons meest ambitieuze poging ooit om de ervaring van de klant te verbeteren en zijn reputatie op het vlak van eenvoud en gemak te versterken. Het nieuwe winkelconcept komt er nadat het bedrijf zich een plaats eigen maakte op de levensmiddelenmarkt met de overname eerder dit jaar van Whole Foods Market. Met de nieuwe winkel hoopt Amazon de link te leggen tussen zijn vertrouwde e-commercebusiness en de nieuwe 'bakstenen' ambities. Over de echte lanceerdatum Go is echter nog niets bekend: Amazon weigert alle commentaar naar aanleiding van de informatie die uitlekte rond zijn aanwervingsprocedures voor het Go-team.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Back to top