RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven BolLoop Earplugs
  • Onderwerpen E-commercePublireportage
  • Geografie Benelux
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Bol.com denkt met je mee om beter zichtbaar te worden”

icon
Algemeen30 juni, 2022
Arne Van Craeyevelt, Loop Earplugs

(Publireportage) Over de zin en de onzin van verkopen op marktplaatsen bestaat er heel wat discussie. Voor Arne Van Craeyevelt van Loop Earplugs is het helder: “Onze aanwezigheid bij bol.com bezorgt ons bijkomende trafiek en naamsbekendheid.”

Twee vormen van zoekgedrag

Waarom zou je als merk je eigen webshop aanvullen met verkoop op marktplaatsen? Er zijn per slot van rekening verschillende merken die bewust niet op marktplaatsen aanwezig zijn. “Je moet kijken naar menselijk gedrag: dat kan je moeilijk veranderen”, denkt global market expansion manager Arne Van Craeyevelt van Loop Earplugs, een Belgische scale-up die de wereld verovert met innoverende oordopjes.

“We zien twee vormen van zoekgedrag. Als ik een paar Nike Airforce wil kopen, dan ga ik naar de Nike webshop. Als ik sneakers zoek en ik heb nog niet beslist welk merk of model, dan ga ik naar Zalando. Wij vinden dat we klanten moeten bedienen waar ze zich ook bevinden, ongeacht hun zoekgedrag. We hebben ook gezien hoe marktplaatsen ons mee groot hebben gemaakt. Mensen kopen op marktplaatsen, niet alleen voor het gemak maar ook voor de snelle levering, het vlot retourneren en het feit dat de marktplaats garant staat voor kwaliteit. Daar kunnen merken van profiteren, zeker als je nog geen grote naamsbekendheid hebt.”

Met een gebruiksvriendelijke tool je advertenties beheren

Dan moet je er wel voor zorgen dat je als verkooppartner goed zichtbaar bent binnen het brede aanbod op het verkoopplatform. Bol.com helpt je daarmee echt op weg, met heel wat standaardtools die je zelf kan beheren.

Zo kan je middels ‘Adverteren via bol.com’ als verkooppartner aan de slag met de tool ‘Sponsored Products’. “Dit helpt om de ranking van je producten op bol.com positief te beïnvloeden. Daarna kun je met zoekwoorden eenvoudig aan de slag”, zegt Arne van Craeyevelt. Je betaalt bovendien alleen als er op je advertentie wordt geklikt. Zo verbeter je de zichtbaarheid van je artikelen op de lijst- en productpagina en kun je je verkopen laten groeien. De meeste marktplaatsen hebben prehistorische interfaces, maar het fijne aan bol.com is dat hun Partnerplatform heel gebruiksvriendelijk is. Ze zetten sterk in op wat hun verkooppartners nodig hebben”, vindt Arne.

Werken aan je naamsbekendheid is essentieel

En er is meer, zo vertelt bol.com advertising expert Kas Seijkens: “Naast Sponsored Products, wat een sterk verkoopgedreven advertentieoplossing is, kunnen verkooppartners ook inzetten op het genereren van zichtbaarheid en engagement via display en social advertisement. Hier is het verkopen niet de hoofdoelstelling en zet je juist meer in op het genereren van maximale zichtbaarheid of het interacteren met jouw potentiële doelgroepen.” Je kunt hier als ondernemer gebruik van maken, wanneer je een bol.com accountmanager hebt.

Voor Arne is dit het geval. “Bij ons is het zo dat wij onze accountmanager kunnen aanspreken, om voorstellen op maat te krijgen, waarbij we keuzes maken volgens thema en budget. Zo kunnen we samen kijken naar creatieve oplossingen, zowel binnen als buiten het platform.”

Kas vervolgt: ‘We zien ook steeds meer dat verkooppartners bol.com als een platform zien waar ze naast verkopen ook echt hun merk(en) kunnen bouwen. Bijvoorbeeld als een partner een nieuw product lanceert, tijdens het piekseizoen van de betreffende partner of om simpelweg een nieuwe potentiële doelgroep aan te spreken via bol.com. Wij weten waar een doelgroep naar kijkt en op klikt en zijn zo in staat om met de juiste boodschap, op het juiste moment op de juiste plek deze doelgroep te bereiken en te raken – binnen en buiten bol.com.’

Investeren in zichtbaarheid op het platform loont

“Als je via je eigen website verkoopt, dan moet je zelf investeren in awareness, je moet warehousekosten en een verzendpartner betalen. Op een marktplaats profiteren we van de trafiek van klanten die je merk nog niet kennen en die oordoppen als zoekterm ingeven. Zo komen ze bij ons terecht. Die hoge trafiek zouden we anders niet hebben.”

Als ondernemer samen doorgroeien met bol.com? Het verkoopplatform van ‘de winkel van samen doorgroeien’ biedt heel wat tools om je zichtbaarheid te optimaliseren. Ontdek hoe je die tools het best kan benutten via bol.com/samendoorgroeien.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?

    De volgende generatie kunstmatige intelligentie zal niet enkel antwoorden geven, maar ook autonoom taken uitvoeren. ‘Agentic AI’ – zelfredzame, doelgerichte AI – belooft het retaillandschap ingrijpend te veranderen. Maar is de sector daar klaar voor?

  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Bijna alle Belgische webshops overtreden de wetgeving

    Zo goed als alle Belgische webshops die doe-het-zelfmateriaal, speelgoed of babyartikelen verkopen, overtreden de wetgeving. De meeste handelaars passen hun webwinkel na een waarschuwing wel aan.

  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    “Shoppers gaan vreemd met AI”: de toekomst van retail in zes disrupties

    Consumenten gaan vreemd met AI en kiezen voor huismerken waar ze kunnen. Gelukkig kunnen retailers nog geld verdienen aan andere dingen dan retail. Bain & Company schetst zes trends die de sector de komende tien jaar kunnen hertekenen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2025
    Bloemenhal na een jaar opnieuw failliet
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”
  • icon
    Mode28 mei, 2025
    [In Beeld] H&M stopt Gentse flagshipstore in nieuw jasje
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN