Brasschaat pakt leegstand Bredabaan aan | RetailDetail

Brasschaat pakt leegstand Bredabaan aan

Brasschaat pakt leegstand Bredabaan aan
Shutterstock

Het gemeentebestuur van Brasschaat heeft City Cubes de opdracht gegeven om op zoek te gaan naar tijdelijke invullingen voor leegstaande panden op de Bredabaan, de lokale winkelstraat.

 

Geen concurrentie

In een eerste fase moet City Cubes vooral eigenaars van leegstaande panden zover krijgen dat ze de winkels ook tijdelijk verhuren aan pop-upwinkels. “We willen zoveel mogelijk pop-ups zien op de Bredabaan. City Cubes zal ons daarbij begeleiden. Misschien krijgen de mensen die de pop-ups openen de smaak te pakken en willen ze blijven”, zegt economieschepen Philip Cools aan GVA.

 

Die pop-ups mogen wel geen extra concurrentie vormen voor de aanwezige handelaars op de Bredabaan. ““De pop-ups moeten een aanvulling vormen op het bestaande aanbod. Dat zal natuurlijk niet makkelijk zijn, maar het is het proberen waard”, aldus Cools. Het gemeentebestuur merkt de voorbije 18 maanden al een daling in het aantal leegstaande winkels, maar wil met dit project die daling versnellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.