Cash Converters Elsene heropend na grondige facelift

Cash Converters Elsene heropend na grondige facelift

Cash Converters, de marktleider in de verkoop van tweedehandse goederen, heeft zopas zijn winkel in Elsene een volledig nieuwe inrichting gegeven.

Van productwinkel naar gezellige ruimte

"Het is van wezenlijk belang dat de klant zich op zijn gemak voelt. Daarom werd geopteerd voor houten materialen, veel licht en ruimte, een functionele winkel. Kortom: alles wat kan bijdragen tot een gezellige sfeer", zegt Frédéric Van Hoecke van ontwerper Retail Office. Hij had de opdracht gekregen om de bestaande 'productwinkels' om te toveren tot "gezellige ruimtes waar beleving, advies van specialisten en het aangename gevoel een goede vondst of zaak te hebben gedaan, primeren".

 

Topman Kurt Rens van Cash Converters België ziet ook effecten voor zijn medewerkers: "De nieuwe look & feel van de winkels versterkt nog de goede sfeer. Voor onze mensen is het heel belangrijk dat het contact met de klanten kan gebeuren in een omgeving die transparantie en eerlijkheid uitstraalt."

 

28 vestigingen in ons land

In 2017 viert Cash Converters, de wereldleider in kwaliteitstweedehands met meer dan 700 winkels wereldwijd, zijn twintigjarige aanwezigheid op Belgische bodem. Om dat op een passende wijze te vieren, krijgen alle 28 winkels in ons land een grondige facelift. "Zo moeten ze nog beter beantwoorden aan de verwachtingen van de actuele en toekomstige klanten", zegt Rens, die ook heeft uitgeteld dat zijn Belgische klantenaantal het miljoen al overstijgt.

 

Ook al kent de sector van de tweedehands een groot succes op het internet, toch is de belangstelling voor echte, fysieke winkels groot: "Velen verkiezen een zekere veiligheid en respect van hun privacy. Ze willen dan ook liever met ons onderhandelen, in onze winkels, met ons personeel dat speciaal hiervoor opgeleid is, in plaats van een rechtstreekse onderhandeling te moeten aangaan met een potentiële koper", besluit Kurt Rens.

 

In 2014 steeg de omzet van Cash Converters België met 6% tot ruim 50 miljoen euro. Daarmee lag de groei wel wat lager dan de +9,5% die de Belgische tak in 2013 nog liet optekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top