Coolblue lanceert app voor iOS | RetailDetail

Coolblue lanceert app voor iOS

Coolblue lanceert app voor iOS

De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.

Verlengstuk

“We hebben de app gebouwd omdat onze klanten ernaar vroegen. Het is een verlengstuk van onze website en zal elke dag een beetje beter worden gemaakt. Je kunt dus elke 2 weken een update met nieuwe features verwachten”, aldus Pieter Zwart, oprichter en CEO van Coolblue.

 

Via de app kan het volledige assortiment van Cooblue bekeken worden en eenvoudig bestellingen worden gedaan. Daarna kunnen klanten er ook hun pakjes volgen, oude bestellingen herbekijken en reviews schrijven over aangekochte producten. Een handige functie is de barcodescanner, waarmee onmiddellijk de prijs van een product op Coolblue opgezocht kan worden. Momenteel is de app wel enkel nog maar in Nederland beschikbaar.

 

Om een beetje in de typisch ongedwongen sfeer van Coolblue te blijven, zal er elke maand ook een glimlachonderzoek plaatsvinden op de app. Daarbij mogen gebruikers hun mening geven over een niet al te serieus onderwerp. Deze maand gaat het daarbij over de ‘Kattenkijker’, waarbij er wordt gezocht naar de leukste kattenfoto.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.