Coolblue lanceert app voor iOS

Coolblue lanceert app voor iOS

De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.

Verlengstuk

“We hebben de app gebouwd omdat onze klanten ernaar vroegen. Het is een verlengstuk van onze website en zal elke dag een beetje beter worden gemaakt. Je kunt dus elke 2 weken een update met nieuwe features verwachten”, aldus Pieter Zwart, oprichter en CEO van Coolblue.

 

Via de app kan het volledige assortiment van Cooblue bekeken worden en eenvoudig bestellingen worden gedaan. Daarna kunnen klanten er ook hun pakjes volgen, oude bestellingen herbekijken en reviews schrijven over aangekochte producten. Een handige functie is de barcodescanner, waarmee onmiddellijk de prijs van een product op Coolblue opgezocht kan worden. Momenteel is de app wel enkel nog maar in Nederland beschikbaar.

 

Om een beetje in de typisch ongedwongen sfeer van Coolblue te blijven, zal er elke maand ook een glimlachonderzoek plaatsvinden op de app. Daarbij mogen gebruikers hun mening geven over een niet al te serieus onderwerp. Deze maand gaat het daarbij over de ‘Kattenkijker’, waarbij er wordt gezocht naar de leukste kattenfoto.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top