Delhaize Schoten in twee weken tijd volledig gerenoveerd

Delhaize Schoten in twee weken tijd volledig gerenoveerd

Delhaize Schoten in twee weken tijd volledig gerenoveerd

Gisteren is de volledig vernieuwde Delhaize van Schoten officieel heropend, na een grondige renovatie die amper twee weken heeft geduurd. Een huzarenstukje, want een gelijkaardige renovatie neemt normaal drie tot zeven maanden in beslag.

Alles tegelijk in sneltempo

Amper twee weken geleden sloot de Delhaize in Schoten de deuren voor een grondige renovatie, maar gisteren ging de van kop tot teen gerenoveerde vestiging alweer open. “Normaal gezien zou het project dat wij voor ogen hadden gemakkelijk tussen drie en zeven maanden tijd in beslag genomen hebben", zegt districtsmanager Jonathan Van Dessel in Het Laatste Nieuws.

 

Het geheim? Alles werd tegelijk in sneltempo afgehandeld. "Normaal gezien zouden we eerst de vloer leggen over heel de oppervlakte en dan pas de koeltogen en de verlichting. Nu werd er honderd vierkante meter vloer gelegd en werd er op dat stuk meteen geschilderd, het plafond gestoken en koeltogen geïnstalleerd. En zo ging dat telkens verder.”

 

Behalve een nieuwe vloer en nieuwe koeltogen en rayons werden ook de buitengangen breder gemaakt en kwam er nieuwe verlichting: “Vroeger was onze winkel redelijk donker, bijna een bunker zelfs. Nu is er veel meer licht en meer warmte in de winkel. Met LED-lampen besparen we ook tot dertig procent aan energie”, aldus nog Van Dessel. Voor de inrichting deed Delhaize een beroep op Stamhuis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.