BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Companies DPD
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

DPD opent eigen afhaalwinkels, met koffie en koekjes

iconAlgemeen29 april, 2022
DPD

Pakjesleverancier DPD start een eigen winkelconcept: in Berlijn opent het Duitse postbedrijf een eerste DPD Store, waar mensen in een ontspannende omgeving pakjes kunnen afhalen en verzenden. Meer winkels volgen.

Micro-depot en opslag

In de DPD Store kunnen consumenten uiteraard hun online bestellingen afhalen en retourneren of verzenden, maar vooral de beleving en extra diensten maken het verschil met andere afhaalpunten. Shoppers kunnen er hun bestellingen meteen uitpakken en passen of uitproberen in een sfeervol aangeklede omgeving. Zo vinden ze er bijvoorbeeld fairtrade koffie en biologische snacks.

De shop dient ook als micro-depot, van waaruit lokale bezorgingen gebeuren via elektrische fiets. Consumenten kunnen in het pand ook lockers of opbergruimtes huren dankzij een samenwerking met opslagaanbieder Storebox. In de winkel kan wie pakketjes wil verzenden ook kartonnen dozen gebruiken die worden gerecupereerd van anderen.

Naar Fins voorbeeld

“We zijn allemaal de voordelen van online winkelen gaan waarderen, maar we kennen ook de uitdagingen. Vooral als het gaat om het ontvangen van pakketten, het retourneren van goederen, de vele dozen en verpakkingen en het bezorgverkeer in stadscentra. Dit is precies waar we met onze DPD Store op inzetten, en tegelijkertijd creëren we een nieuwe merk- en winkelervaring”, zegt Eric Malitzke, algemeen directeur van DPD Duitsland, in een persbericht.

DPD Store volgt het voorbeeld van Box, een zorgvuldig ontworpen winkel van het Finse postbedrijf Posti in Helsinki. De shop met poederroze muren en de looks van een luxeboetiek dient niet alleen als afhaalpunt, maar is ook een pop-upshowroom voor jonge Finse merken, heeft uitgebreide inpaktafels voor verzendingen en retours en voorziet paskamers om bestellingen meteen uit te proberen. In de recyclagehoek kunnen mensen hun verpakkingsmateriaal achterlaten, zodat anderen die kunnen hergebruiken om pakketjes in te pakken.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

In Berlijn opent DPD een eerste DPD Store, waar mensen in een ontspannende omgeving pakjes kunnen afhalen en verzenden. Meer winkels volgen.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels

    Jongeren geven hun zakgeld uit aan kleren die ze niet kunnen dragen. We beginnen krekels te eten omdat Chinezen ons rundvlees inpalmen. En we zijn met zoveel op deze wereld dat ziektes de hele wereldhandel platleggen. Wat komt op ons af? Wat wordt de ‘future of shopping’?

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Samenwerking met Ochama maakt ook van Blokker een platform

    Ochama, dochterbedrijf van het Chinese concern JD.com, opent afhaalpunten bij Blokker. Een slimme win-win: de webwinkel kan zo sneller opschalen in Nederland, terwijl Blokker het aanbod uitbreidt en nieuwe klanten aantrekt.

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Op zoek naar de retailinnovatie van het jaar: wie volgt de Eco-Score op?

    De Mercuriusprijs, de meest prestigieuze bekroning in de retail, focust dit jaar meer dan ooit op innovatie in de brede zin. De jury kijkt uit naar uw dossier: inschrijven kan nog tot en met 17 juni.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be