Eerste Belgische Blokker nieuwe stijl open

Eerste Belgische Blokker nieuwe stijl open

Blokker heeft in Doornik zijn eerste Belgische winkel volgens het nieuwe concept van de winkelketen ingericht. Binnenkort volgt Beveren. Tegen de zomer moet de teller op dertien staan, zegt algemeen directeur voor België en Luxemburg Frank De Belie.

 

Overzichtelijker en gezelliger

In Nederland is de keten, die zich toelegt op de verkoop van elektronica en materiaal voor het huishouden en de persoonlijke verzorging, al sinds eind 2014 bezig met het uitrollen van het nieuwe concept, dat meer klantgericht wil zijn. “Onze verkooppunten krijgen een serieuze upgrade. We gaan weg van de pure discountformule met overstockte verkooppunten. We willen de inrichting veel overzichtelijker en gezelliger maken. Ook zal het productenaanbod aangepast zijn en zal de klant veel meer technische informatie kunnen krijgen als hij dat wenst. Het gaat dus om een serieuze aardverschuiving”, aldus De Belie.


De Belie: “Aan de buitenkant zullen onze Belgische winkels eruit zien zoals de Nederlandse. Qua styling zal dat ook binnenin het geval zijn. Zo zijn onze filialen ook ingericht op basis van een aantal werelden. Voorts zullen de klanten in de verkooppunten online bestellingen kunnen doen en zal er informatie op een elektronische zuil worden getoond.” Ook zullen de verkopers met tablets uitgerust worden om de klant een nog betere dienstverlening te kunnen geven. Op die manier stapt Blokker mee in het verhaal van het omnichannel-gebeuren.


Qua aanbod is er wel een verschil tussen de Belgische en Nederlandse winkels. De Belgische consument wil nu eenmaal andere dingen dan de Nederlandse. “In België zullen we bovendien een onderscheid maken tussen Vlaanderen en Wallonië met een aantal specifieke producten voor beide regio’s. In Vlaanderen zullen we bijvoorbeeld werken met Jeroen Meus als kok, in Wallonië of Nederland niet.”


Dertien in eerste halfjaar

Tegen eind juni wil De Belie dertien winkels hebben omgebouwd. Daarna volgt de tijd voor een evaluatie en eventueel een bijsturing. De bedoeling is de omschakeling naar het nieuwe concept in 2017 dan verder te zetten. In totaal telt Blokker 205 winkels in België.


Eens een aantal winkels zijn overgestapt op het nieuwe concept, zal de vernieuwing ook communicatief worden ondersteund. “Maar daarvoor moeten we eerst een bepaalde schaalgrootte hebben”, aldus nog De Belie.

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

23/11/2017

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een dertigtal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Back to top