Eerste Belgische Blokker nieuwe stijl open

Eerste Belgische Blokker nieuwe stijl open

Blokker heeft in Doornik zijn eerste Belgische winkel volgens het nieuwe concept van de winkelketen ingericht. Binnenkort volgt Beveren. Tegen de zomer moet de teller op dertien staan, zegt algemeen directeur voor België en Luxemburg Frank De Belie.

 

Overzichtelijker en gezelliger

In Nederland is de keten, die zich toelegt op de verkoop van elektronica en materiaal voor het huishouden en de persoonlijke verzorging, al sinds eind 2014 bezig met het uitrollen van het nieuwe concept, dat meer klantgericht wil zijn. “Onze verkooppunten krijgen een serieuze upgrade. We gaan weg van de pure discountformule met overstockte verkooppunten. We willen de inrichting veel overzichtelijker en gezelliger maken. Ook zal het productenaanbod aangepast zijn en zal de klant veel meer technische informatie kunnen krijgen als hij dat wenst. Het gaat dus om een serieuze aardverschuiving”, aldus De Belie.


De Belie: “Aan de buitenkant zullen onze Belgische winkels eruit zien zoals de Nederlandse. Qua styling zal dat ook binnenin het geval zijn. Zo zijn onze filialen ook ingericht op basis van een aantal werelden. Voorts zullen de klanten in de verkooppunten online bestellingen kunnen doen en zal er informatie op een elektronische zuil worden getoond.” Ook zullen de verkopers met tablets uitgerust worden om de klant een nog betere dienstverlening te kunnen geven. Op die manier stapt Blokker mee in het verhaal van het omnichannel-gebeuren.


Qua aanbod is er wel een verschil tussen de Belgische en Nederlandse winkels. De Belgische consument wil nu eenmaal andere dingen dan de Nederlandse. “In België zullen we bovendien een onderscheid maken tussen Vlaanderen en Wallonië met een aantal specifieke producten voor beide regio’s. In Vlaanderen zullen we bijvoorbeeld werken met Jeroen Meus als kok, in Wallonië of Nederland niet.”


Dertien in eerste halfjaar

Tegen eind juni wil De Belie dertien winkels hebben omgebouwd. Daarna volgt de tijd voor een evaluatie en eventueel een bijsturing. De bedoeling is de omschakeling naar het nieuwe concept in 2017 dan verder te zetten. In totaal telt Blokker 205 winkels in België.


Eens een aantal winkels zijn overgestapt op het nieuwe concept, zal de vernieuwing ook communicatief worden ondersteund. “Maar daarvoor moeten we eerst een bepaalde schaalgrootte hebben”, aldus nog De Belie.

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top