Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

Ook bij andere winkels indien succes

De eerste vestigingen die werken volgens het nieuwe concept, zijn allemaal in de regio rond Gent te vinden: het gaat om vestigingen in Evergem, Lochristi, Mariakerke, Melle, Sint-Denijs-Westrem en Wetteren. Vandaag was het de beurt aan een winkel op de Korenmarkt in Gent zelf. 

 

In het nieuwe concept, dat simpelweg Nieuwste Blokker heet, werd het assortiment verdubbeld en worden bekende merken uitgespeeld naast een eigen huismerk, dat nog moet worden gelanceerd. Binnen de winkel krijgen categorieën zoals Bed & Bad, Koken en Bakken & Tafelen extra aandacht.

 

“Deze vernieuwing is veel zichtbaarder voor de klant en zorgt ervoor dat Blokker het toonaangevende merk wordt voor alles wat iedereen thuis nodig heeft, van bij het opstaan tot het slapen gaan. Als de nieuwe formule aanslaat en voldoende waardering krijgt van de klant, bekijken wij of, waar en hoe andere winkels kunnen volgen”, zegt CEO Bernd Bosch. De formule kan ook nog verder worden aangepast op basis van de feedback van de klant.

 

Online aanbod

Er wordt ook meer aandacht besteed aan het online aspect van Blokker: zo kunnen klanten online bestellingen in de winkel ophalen. In de winkels hebben ze toegang tot een assortiment van ongeveer 5.000 artikels, maar online is dat aanbod nog een stuk groter.

 

Het vernieuwingsproces in België werd door Blokker ongeveer twee maanden geleden opgestart en toont nu dus zijn eerste resultaten. In Nederland is het al anderhalf jaar aan de gang en zijn er ondertussen al meer dan 300 vestigingen vernieuwd. In België beschikt de Nederlandse keten over 128 winkels.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top