BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nu ook webshops op Facebook en Instagram

iconAlgemeen20 mei, 2020

Sociale media worden steeds meer een verkoopkanaal, en daar speelt Mark Zuckerberg handig op in met Facebook Shops: handelaars en merken kunnen nu een eigen webwinkel opzetten via Instagram of Facebook.

 

Echt shoppen op Facebook

Met die ‘Shops’ kunnen bedrijven op de netwerken gratis een eigen webwinkel aanbieden. Zonder dat klanten nog weg hoeven van de Facebook- of Instagrampagina van een merk, is het voortaan mogelijk om artikelen te tonen en te laten kopen via zowel Facebook als Instagram.

 

Winkeliers kunnen hun pagina personaliseren met schermgrote foto’s, aanpasbare lettertypes en verschillende kleuren en ook het aanbod automatisch synchroniseren tussen Facebook en Instagram. Wie dat wil, kan zijn Facebook Shop laten ontwikkelen en beheren door externe webshopbouwers, zoals Shopify.

 

Later komt er ook een koppeling met WhatsApp, Messenger en Instagram Direct, zodat handelaars vragen van klanten te kunnen beantwoorden en online ondersteuning kunnen bieden. Functies zoals ‘live shopping’ en loyaliteitsprogramma’s staan eveneens in de steigers. 

 

Al miljoen testers

Momenteel gaat het om een wereldwijde test, waarbij al een miljoen bedrijven zich zouden hebben aangemeld. De dienst is onder meer beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, maar over een Benelux-pilot is er nog geen concreet nieuws. 

 

Zuckerberg zegt bedrijven te willen helpen in de nasleep van de coronacrisis. Hoewel Facebook een naar eigen zeggen kleine kost aanrekent voor elke verkoop in een Shop, rekent het netwerk vooral op inkomsten uit advertenties als businessmodel. Eerder lanceerde Instagram, midden in de corona-lockdowns, al een online bestelknop voor horecazaken en winkeliers.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Sociale media worden steeds meer een verkoopkanaal, en daar speelt Mark Zuckerberg handig op in met Facebook Shops: handelaars en merken kunnen nu een eigen webwinkel opzetten via Instagram of Facebook.   Echt shoppen op Facebook Met die ‘Shops’ kunnen bedrijven op de netwerken gratis een eigen webwinkel aanbieden. Zonder dat klanten nog weg hoeven van de Facebook- of Instagrampagina van een merk, is het voortaan mogelijk om artikelen te tonen en te laten kopen via zowel Facebook als Instagram.   Winkeliers kunnen hun pagina personaliseren met schermgrote foto’s, aanpasbare lettertypes en verschillende kleuren en ook het aanbod automatisch synchroniseren...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels

    Jongeren geven hun zakgeld uit aan kleren die ze niet kunnen dragen. We beginnen krekels te eten omdat Chinezen ons rundvlees inpalmen. En we zijn met zoveel op deze wereld dat ziektes de hele wereldhandel platleggen. Wat komt op ons af? Wat wordt de ‘future of shopping’?

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Samenwerking met Ochama maakt ook van Blokker een platform

    Ochama, dochterbedrijf van het Chinese concern JD.com, opent afhaalpunten bij Blokker. Een slimme win-win: de webwinkel kan zo sneller opschalen in Nederland, terwijl Blokker het aanbod uitbreidt en nieuwe klanten aantrekt.

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Op zoek naar de retailinnovatie van het jaar: wie volgt de Eco-Score op?

    De Mercuriusprijs, de meest prestigieuze bekroning in de retail, focust dit jaar meer dan ooit op innovatie in de brede zin. De jury kijkt uit naar uw dossier: inschrijven kan nog tot en met 17 juni.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be