BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

INNO mikt op totaalbeleving met nieuwe partners

iconAlgemeen21 december, 2021

Warenhuisketen INNO heeft drie volledig vernieuwde winkels heropend. De retailer vervolledigt er het aanbod met koffie, broodjes, sappen, chocolade en bloemen om de winkelbeleving nog te versterken.

 

Emotie en warmte

Na maanden van verbouwingen kan INNO uitpakken met drie volledig vernieuwde winkels: in Luik, Leuven en Sint-Niklaas (Waasland Shopping). Vier van de zestien warenhuizen hebben nu een ingrijpende renovatie achter de rug. Terwijl vaste klanten ‘hun’ INNO blijven herkennen, wil de retailer ook een nieuw publiek aanspreken.

 

“We brengen meer emotie en warmte in de winkels. Shoppers moeten zich goed voelen bij ons. We verdelen het warenhuis in werelden: elke afdeling heeft z’n eigen sfeer, met zithoeken, planten…”, vertelt merchandising- en marketingdirecteur Elly Zwinnen. Daarbij is er ruimte voor lokale accenten: in Leuven bijvoorbeeld biedt de winkel een veel ruimer aanbod aan keukengerei dan voorheen, omdat het aanbod in de regio beperkt is.

 

Nieuwe partners

Verrassing brengt de warenhuisketen met nieuwe samenwerkingen, vooral in voeding. In Luik, en heel binnenkort ook in Brussel Nieuwstraat en Antwerpen Meir, kunnen shoppers terecht voor een kop koffie, een smoothie of vers sap van BON, een ontbijt- en lunchketen die al acht vestigingen heeft in Brussel. Ook salades, belegde broodjes en desserts staan er op het menu.

 

In Luik werkt INNO bovendien samen met Rouge Coquelicot als partner voor verse snijbloemen en kamerplanten. In de shop-in-the-shop vinden klanten ook interieurdecoratie, vazen en kaarsen. En nog in deze winkel presenteert chocolatier Arnaud Duroy een ruim aanbod 100% Belgische, artisanale pralines, cuberdons, melocakes en macarons.

 

Uitstekende resultaten

De verbouwingen zijn onderdeel van een ruimer strategisch transformatieplan, dat ook de lancering inhield van een digitale marktplaats afgelopen voorjaar, de implementatie van een nieuw ERP-systeem achter de schermen en de volledige rebranding van het merk INNO.

 

“We vinden de department store helemaal opnieuw uit en maken van INNO een fascinerende place to be voor het Belgische publiek. INNO wordt een inspirerende omgeving die alle zintuigen prikkelt. Dankzij extra services, zoals de ‘Coffee corner & Jus’, wordt een middagje shoppen bij INNO echt een totaalbeleving voor onze klanten”, zegt CEO Armin Devender.

 

INNO ontwikkelde het nieuwe winkelconcept vorig jaar tijdens de lockdowns. De eerste testwinkel opende in december 2020, in Schoten. “De eerste resultaten zijn uitstekend”, aldus Devender. “We krijgen goede feedback van onze klanten. Ze vinden beter hun weg in de winkel en waarderen de loungezones.” De komende jaren worden ook de andere INNO-winkels vernieuwd.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Warenhuisketen INNO heeft drie volledig vernieuwde winkels heropend. De retailer vervolledigt er het aanbod met koffie, broodjes, sappen, chocolade en bloemen om de winkelbeleving nog te versterken.   Emotie en warmte Na maanden van verbouwingen kan INNO uitpakken met drie volledig vernieuwde winkels: in Luik, Leuven en Sint-Niklaas (Waasland Shopping). Vier van de zestien warenhuizen hebben nu een ingrijpende renovatie achter de rug. Terwijl vaste klanten ‘hun’ INNO blijven herkennen, wil de retailer ook een nieuw publiek aanspreken.   “We brengen meer emotie en warmte in de winkels. Shoppers moeten zich goed voelen bij ons. We verdelen het warenhuis in...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels

    Jongeren geven hun zakgeld uit aan kleren die ze niet kunnen dragen. We beginnen krekels te eten omdat Chinezen ons rundvlees inpalmen. En we zijn met zoveel op deze wereld dat ziektes de hele wereldhandel platleggen. Wat komt op ons af? Wat wordt de ‘future of shopping’?

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Samenwerking met Ochama maakt ook van Blokker een platform

    Ochama, dochterbedrijf van het Chinese concern JD.com, opent afhaalpunten bij Blokker. Een slimme win-win: de webwinkel kan zo sneller opschalen in Nederland, terwijl Blokker het aanbod uitbreidt en nieuwe klanten aantrekt.

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Op zoek naar de retailinnovatie van het jaar: wie volgt de Eco-Score op?

    De Mercuriusprijs, de meest prestigieuze bekroning in de retail, focust dit jaar meer dan ooit op innovatie in de brede zin. De jury kijkt uit naar uw dossier: inschrijven kan nog tot en met 17 juni.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be