RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kazidomi: “80% van onze abonnees zit in Frankrijk”

icon
Algemeen27 januari, 2020

Het Belgische Kazidomi, gespecialiseerd in de verkoop van biologische producten, haalt het gros van de inkomsten uit Frankrijk. Dat heeft zo zijn gevolgen voor de groeistrategie en de toekomstplannen…

 

Klemtoon op gezonde producten

Het assortiment van het e-commercebedrijf bestaat uit 3.500 gezonde, duurzame en biologische referenties: cosmetica, voedingssupplementen, schoonmaakproducten. “Het idee is dat de klant alles wat hij in de supermarkt koopt bij ons kan vinden, met uitzondering van verse voeding”, zegt CEO Emna Everard aan LSA. Het moet dan wel gaan om gezonde producten. Het bedrijf doet beroep op experten op het gebied van voeding en dermatologie, om te bepalen of een product uiteindelijk de webshop haalt. “Doorgaans accepteren we geen geraffineerde suikers of bewaarmiddelen”, luidt het.

 

Ongeveer een jaar na de oprichting introduceerde Kazidomi een abonnementssysteem. De klantenkaart kost 100 euro per jaar en recht geeft op kortingen op het hele gamma. “In tegenstelling tot de klassieke detailhandel, die een marge neemt op elk verkocht product, halen wij onze marges uit de verkoop van abonnementen waarmee we onze logistieke kosten kunnen financieren”, zegt Everard. Het kostte wel de nodige moeite (en heel wat marketingbudget) om de klanten van het systeem te overtuigen.

 

Intussen heeft Kazidomi al 10.000 abonnees: “80% bevindt zich in Frankrijk, onze grootste markt. Daarna komt België, met ongeveer 10%.” Verder heeft het bedrijf ook klanten in Nederland, Duitsland, Luxemburg en Zwitserland. Het logistieke centrum ligt in Vilvoorde, waar een magazijn van 2000 m² staat.

 

Everard richtte Kazidomi in 2016 op, samen met Alain Etienne. Het e-commerceplatform stelt intussen 25 mensen tewerk in Frankrijk en België. Voorlopig maakt het nog geen winst: aanvankelijk was het de bedoeling om tegen 2019 winstgevend te zijn, maar momenteel staat groei op de eerste plaats. De omzet evolueerde van 250.000 euro in 2017 naar 4 miljoen euro vorig jaar. Over twee jaar wil het bedrijf rendabel zijn.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Cyberaanval kost Marks & Spencer 300 miljoen pond

    De gevolgen van de recente cyberaanval zullen nog tot in juli voelbaar blijven, waarschuwt Marks & Spencer, dat een impact van zowat 300 miljoen pond (355 miljoen euro) verwacht op de operationele winst.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    “Willekeurige milieutaksen op reclamefolders schaden lokale retail”

    Milieutaksen op papieren folders zijn de afgelopen jaren fors gestegen, terwijl internationale e-commercespelers geen taks betalen op de kartonnen verpakkingen die ze verzenden. Handelaars vragen een gelijk speelveld.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Europa wil heffing op kleine e-commercepakketjes

    Met een heffing van twee euro op elk klein pakje dat Europa binnenkomt, wil de Europese Commissie de douanecontroles financieren, nu de toevloed aan pakjes van Shein en Temu blijft toenemen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Failliet Gerry Weber houdt uitverkoop in vijf winkels
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2025
    Bloemenhal na een jaar opnieuw failliet
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet
  • icon
    Mode22 april, 2025
    [In Beeld] Zo ziet de grootste Nike outletwinkel van Europa eruit
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN