Kruidvat lanceert nieuw stadsconcept in Antwerpen

Kruidvat lanceert nieuw stadsconcept in Antwerpen

Kruidvat heeft met 'Kruidvat in de stad' een nieuw concept ontwikkeld dat speciaal gericht is op winkels in de binnenstad van grote steden. De primeur van het concept is net geopend in Antwerpen en ook Genk staat al op de planning.

Meer aandacht voor schoonheidsproducten

In het nieuwe concept, waarvan de eerste winkel op de Meir werd geopend, is er meer ruimte voor schoonheidsproducten, tussendoortjes voor onderweg en is er een wekelijks wisselend actieaanbod. Daarnaast is ook het traditionele assortiment nog te vinden in de winkel.

 

”Wij willen met onze winkels zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van onze klanten. In drukke winkelstraten zijn klanten meer georiënteerd op beautyproducten en modeaccessoires. Hier hebben we in onze stadswinkel meer ruimte voor gecreëerd. Ook bieden we in dit nieuwe winkelconcept tussendoortjes voor de lekkere trek en hebben we gekoelde dranken voor onderweg. Om extra gemak te bieden is er in de winkel gratis Wifi”, zegt Gerard van Breen, topman van Kruidvat-eigenaar A.S. Watson Benelux.

 

Ook het interieur werd aangepast en in een moderner jasje gestoken: in de winkel hangen grote ledschermen en worden producten op een vernieuwende manier gepresenteerd.

 

Voorlopig is het nieuwe concept nog in een testfase en staat er enkel een tweede vestiging gepland in Genk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Casa keert terug naar Mortsel

22/01/2018

Winkelketen Casa opent eind deze maand een nieuwe vestiging in Mortsel, bij Antwerpen. Daar had ze eerder al een winkel, maar die verdween een tijdje geleden. Nu neemt de keten haar intrede in het oude pand van Blokker.

Back to top