RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe Hema-topvrouw gaat sterker focussen op thuismarkten

icon
Algemeen7 juni, 2021

Saskia Egas Reparaz staat sinds begin deze maand aan het hoofd van Hema. De nieuwe CEO moet de keten weer gezond maken en wil zich in de eerste plaats richten op de Benelux en Frankrijk.

 

Voertaal

Illustratief voor de nieuwe accenten die Egas Reparaz van bij de start legt, is de terugkeer naar het Nederlands als voertaal op het Amsterdamse hoofdkantoor. Jarenlang kreeg het Engels de voorkeur. “Hema is een oer-Nederlands bedrijf. In ontwerp, kwaliteit en ook in taal. Waarom zouden we de naam tompouce in het Engels moeten vertalen? […] Hema past al 95 jaar in de Nederlandse cultuur en daar hoort ook onze taal bij“, aldus de nieuwe topvrouw in De Ondernemer.

 

Onder het bewind van haar voorganger Tjeerd Jegen, opende de warenhuisketen winkels in verre landen als Mexico en de Verenigde Arabische Emiraten. Jegen wilde van Hema zo een wereldmerk maken. Maar mede als gevolg van die expansie, kwam de retailer in financiële moeilijkheden terecht, problemen die enkel groter werden toen de coronacrisis uitbrak.

 

Egas Reparaz wil nu zo snel mogelijk schoon schip maken. “Al die landen kosten inzet en aandacht. Misschien is buitenlandse expansie best een goed idee, ooit, maar het is nu niet opdracht één”, zegt ze in een gesprek met het FD. In plaats daarvan zal de CEO zich focussen op de thuismarkten, met name de Benelux en Frankrijk. Ze wil zowel de winkels als het assortiment aanpakken.

 

Duurzame producten

De winkels moeten gezelliger worden en de klant het gevoel geven dat alles rond hem draait. Ze doelt dan bijvoorbeeld op de manier waarop de producten gepresenteerd worden, en hoe de winkelmedewerkers klanten aankijken en verder helpen.

 

De producten moeten kwalitatief en duurzaam zijn. “Klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat onze inkopers en ontwerpers samen stad en land hebben afgezocht naar een onverslaanbaar ontwerp in een nette prijsklasse. Een ontwerp dat er daarnaast zo cool uitziet dat je er hebberig van wordt.”

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Saskia Egas Reparaz staat sinds begin deze maand aan het hoofd van Hema. De nieuwe CEO moet de keten weer gezond maken en wil zich in de eerste plaats richten op de Benelux en Frankrijk.   Voertaal Illustratief voor de nieuwe accenten die Egas Reparaz van bij de start legt, is de terugkeer naar het Nederlands als voertaal op het Amsterdamse hoofdkantoor. Jarenlang kreeg het Engels de voorkeur. “Hema is een oer-Nederlands bedrijf. In ontwerp, kwaliteit en ook in taal. Waarom zouden we de naam tompouce in het Engels moeten vertalen? […] Hema past al 95 jaar in de Nederlandse...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen26 mei, 2023
    “Agressie tegenover winkelmedewerkers wordt persoonlijker”

    Winkelmedewerkers krijgen vaker te maken met agressie op de winkelvloer. Heldere procedures en opleidingen op maat helpen om mensen gemotiveerd en gedreven te houden.

  • icon
    Algemeen26 mei, 2023
    Omzet Hema stijgt met 20%

    Klanten vinden weer vaker de weg naar Hema: de warenhuisketen ziet de omzet en de winst fors stijgen. De nieuwe koers slaat aan, ziet CEO Saskia Egas Reparaz, die verder wil investeren in het vernieuwen van de winkels.

  • icon
    Algemeen25 mei, 2023
    Marks & Spencer eindelijk weer op goede weg

    Na erg moeilijke jaren is Marks & Spencer de weg van het herstel ingeslagen. De Britse warenhuisklassieker verkoopt weer opvallend meer kleren, maar zet ook in op betaalbare voeding.

Evenementen
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food24 mei, 2023

    “Lage prijzen, maar geen lage lonen bij Aldi”

  • icon

    Food10 mei, 2023

    Frans Muller: “Delhaize franchiseren is enige optie”

  • icon

    Food17 mei, 2023

    Academici en kunstenaars roepen op tot boycot Delhaize

  • icon

    Food23 mei, 2023

    “Geen millimeter vooruitgang” bij Delhaize, of bocht in de maak?

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN