RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Meeste internetgebruikers betalen voor webdiensten.

icon
Algemeen31 december, 2010

Waar betalen consumenten online voor? Die vraag stelde het Amerikaanse Pew Research Center zich. Vooral voor digitale muziek en software, zo bleek. Consumenten aarzelen niet om gemiddeld 7,5 euro (10 dollar) per maand uit te geven aan diensten op het internet.

 

De meest courante webdienst is digitale muziek en software. Ongeveer 30% maakte hier al gebruik van. Een vijfde van de internetgebruikers heeft ook apps voor zijn smartphone of tablet-pc via het internet gekocht. Ten slotte betaalde net geen 20% van de respondenten al voor digitale spelletjes en nieuwsartikelen. Het liefst doen ze die aankopen door middel van een abonement.

 

Reden voor het relatief lage bedrag, is dat het onderzoek zich toespitste op online dienstverlening. Webwinkels zijn dus niet opgenomen in de studie. Wel bleek er een kleine groep respondenten te zijn die veel grotere bedragen op het internet besteedt. Twee op drie ondervraagden heeft desalniettemin al eens betaald voor een webdienst.

 

Er is dus nog een duidelijk verschil tussen de early adopters en de massa die achterop hinkt. Daaruit kunnen we ineens concluderen dat online diensten nog geen mature markt is. Zelfs niet in de Verenigde Staten. 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Waar betalen consumenten online voor? Die vraag stelde het Amerikaanse Pew Research Center zich. Vooral voor digitale muziek en software, zo bleek. Consumenten aarzelen niet om gemiddeld 7,5 euro (10 dollar) per maand uit te geven aan diensten op het internet.   De meest courante webdienst is digitale muziek en software. Ongeveer 30% maakte hier al gebruik van. Een vijfde van de internetgebruikers heeft ook apps voor zijn smartphone of tablet-pc via het internet gekocht. Ten slotte betaalde net geen 20% van de respondenten al voor digitale spelletjes en nieuwsartikelen. Het liefst doen ze die aankopen door middel van een...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen29 maart, 2023
    “Direct-to-consumer”-merken maken opgang in Europese e-commerce

    Ikea, Lidl en Zalando voeren de rangschikking aan van de 500 beste Europese cross-border webshops. De internationale e-commerce-omzet ondervindt een groeivertraging als gevolg van de inflatie en een dalend consumentenvertrouwen.

  • icon
    Algemeen29 maart, 2023
    Btw-fraude van 300 miljoen euro met Chinese e-commerce

    Het Europees parket heeft een bende opgerold die voor minstens 303 miljoen euro aan belastingen heeft ontdoken met de handel in consumentenartikelen uit China. Ze opereerden onder meer via de luchthaven van Luik, de logistieke hub van Alibaba.

  • icon
    Algemeen29 maart, 2023
    Zo maak je als category buyer tijd vrij voor wat er écht toe doet

    Zowel in grote als kleine retailorganisaties worden category buyers vaak overspoeld door een veelheid aan taken, data en gesprekspartners. Efficiënter werken kan snel 10% tijdwinst opleveren én het bedrijfsresultaat verbeteren.

Evenementen
  • 20
    apr

    RetailDetail Congress
  • 11
    mei

    Fashion & Beauty Congress
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food6 maart, 2023

    Onheilspellende bijzondere ondernemingsraad bij Delhaize

  • icon

    Food15 maart, 2023

    200 kandidaat-overnemers voor Delhaize-filialen

  • icon

    Food29 maart, 2023

    Sociale onrust breidt uit naar Aldi

  • icon

    Algemeen7 maart, 2023

    [In Beeld] Dit kunnen we verwachten van TEDi in België

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN