Plan tegen winkelleegstand in Roeselare werkt | RetailDetail

Plan tegen winkelleegstand in Roeselare werkt

Plan tegen winkelleegstand in Roeselare werkt

Dankzij het plan van de stad Roeselare om leegstand aan te pakken, vonden in nauwelijks vijf maanden tijd al 13 nieuwe handelszaken - bij wie conceptketen JUTTU - hun weg naar het kernwinkelgebied.

Roeselare B(l)oeit

Een kleine vijf maanden geleden stelde Roeselare zijn ambitieuze plannen voor om uit te groeien tot de "koningin der winkelsteden". Een van de speerpunten is het plan “Roeselare B(l)oeit”, dat nieuwe winkels moet lokken naar het Roeselaarse kernwinkelgebied door middel van subsidies voor ondernemers die kleine winkelruimtes samensmelten tot economisch leefbare handelspanden, voor nieuwe handelszaken die er zich komen vestigen en voor handelaars die hun zaak verhuizen naar het kernwinkelgebied.

 

Het plan heeft zijn start alvast niet gemist: in nauwelijks vijf maanden tijd vestigden zich dertien nieuwe handelszaken in het stadscentrum. Daarbij JUTTU (die op 25 maart opent), kledingzaak Chloë, kinderkledingzaak Okaïdi en een Proxy Delhaize, terwijl interieurzaak Vida Design uitbreidde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.