Plan tegen winkelleegstand in Roeselare werkt

Plan tegen winkelleegstand in Roeselare werkt

Dankzij het plan van de stad Roeselare om leegstand aan te pakken, vonden in nauwelijks vijf maanden tijd al 13 nieuwe handelszaken - bij wie conceptketen JUTTU - hun weg naar het kernwinkelgebied.

Roeselare B(l)oeit

Een kleine vijf maanden geleden stelde Roeselare zijn ambitieuze plannen voor om uit te groeien tot de "koningin der winkelsteden". Een van de speerpunten is het plan “Roeselare B(l)oeit”, dat nieuwe winkels moet lokken naar het Roeselaarse kernwinkelgebied door middel van subsidies voor ondernemers die kleine winkelruimtes samensmelten tot economisch leefbare handelspanden, voor nieuwe handelszaken die er zich komen vestigen en voor handelaars die hun zaak verhuizen naar het kernwinkelgebied.

 

Het plan heeft zijn start alvast niet gemist: in nauwelijks vijf maanden tijd vestigden zich dertien nieuwe handelszaken in het stadscentrum. Daarbij JUTTU (die op 25 maart opent), kledingzaak Chloë, kinderkledingzaak Okaïdi en een Proxy Delhaize, terwijl interieurzaak Vida Design uitbreidde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top