RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Retail in 2020 volgens Jones Lang LaSalle

icon
Algemeen5 oktober, 2010

altVaste prijzen zouden binnen de tien jaar weleens doodverklaard kunnen worden. Internetwinkelen zal tegen 2020 dubbel zo belangrijk zijn als nu. Wie toch nog in real life zal gaan shoppen, eist een unieke ervaring bij elk winkelbezoek. Zo zal volgens het onderzoek Retail 2020 de toekomst van de retail eruitzien.

Jones Lang LaSalle heeft zijn studie naar de toekomst van de retail af. Het onderzoek kreeg de uitdagende titel “Retail 2020: A perfect storm?” mee. Een aantal grote trends werden onderscheiden.

Een eerste kernbevinding is de veranderende consument. Op socio-demografisch vlak staat het als een paal boven water dat het publiek vergrijst. Maar het valt ook op dat de man een bewustere en actievere consument wordt. Consumenten grijpen de macht, mede gesteund door de onophoudelijke informatiestroom van nieuwe technologieën.

Als tweede trend geldt dan ook het internet. Volgens de studie zou online retail tot 20% van alle verkoop kunnen oplopen. Het is dus een must om in de webshop-boot te stappen, klinkt het bij Jones Lang LaSalle.

altTen derde is er de blijvende komst van het ‘experience shopping’. Consumenten die voor “brickx” kiezen, verwachten dat winkelen een heuse belevenis is. Daarom moeten nieuwe retailconcepten worden uitgedacht en moet er dringend meer fun op de winkelvloer komen.

Het Oosten vormt in de nabije toekomst een vierde spil voor retailers. Op het gebied van productie zullen de ontwikkelingslanden nooit meer weg te denken zijn. Wie dacht dat er opnieuw een zucht naar lokalisering zou optreden, heeft het volgens Retail 2020 bij het verkeerde eind. Maar meer en meer worden de snelgroeiende economieën ook bekeken als waardevolle afzetmarkten.

De vijfde sleutel tot succes is milieubewustzijn. De groene trend blijkt een blijver te worden. Zowel de consumenten als de overheden zullen op het vlak van milieuvriendelijkheid steeds hogere eisen stellen.

Walter Goossens van Jones Lang LaSalle legt de bedoeling van Retail 2020 uit: “De achtergrond van het hele Retail 2020 onderzoek is de verandering die we in de komende tien jaar zullen meemaken in retail, door technologische vorderingen en veranderingen in het consumentengedrag. De recessie drukte een stempel, zowel op het denken van de consumenten als op het winkellandschap zelf.”

“Maar uit de huidige moeilijke situatie van samenvallende omstandigheden zullen winnaars komen. Het hele verdere debat rond Retail 2020 draait helemaal rond hoe succes boeken in de toekomst.” Om dat debat te stimuleren werd eveneens een Retail 2020 webportaal gelanceerd.

 

 

Meer: Van Prof. Gino van Ossel naar Herman Konings en de vrees van tal van retailers.

          Wat kan je volgens Gino Van Ossel doen als brickx-retailer?

          Volledige “turnaround” van de retail verwacht door trendwatcher Herman Konings.

          Conversation Manager Steven Van Belleghem in retail land.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Vaste prijzen zouden binnen de tien jaar weleens doodverklaard kunnen worden. Internetwinkelen zal tegen 2020 dubbel zo belangrijk zijn als nu. Wie toch nog in real life zal gaan shoppen, eist een unieke ervaring bij elk winkelbezoek. Zo zal volgens het onderzoek Retail 2020 de toekomst van de retail eruitzien. Jones Lang LaSalle heeft zijn studie naar de toekomst van de retail af. Het onderzoek kreeg de uitdagende titel “Retail 2020: A perfect storm?” mee. Een aantal grote trends werden onderscheiden. Een eerste kernbevinding is de veranderende consument. Op socio-demografisch vlak staat het als een paal boven water dat het publiek...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen29 maart, 2023
    “Direct-to-consumer”-merken maken opgang in Europese e-commerce

    Ikea, Lidl en Zalando voeren de rangschikking aan van de 500 beste Europese cross-border webshops. De internationale e-commerce-omzet ondervindt een groeivertraging als gevolg van de inflatie en een dalend consumentenvertrouwen.

  • icon
    Algemeen29 maart, 2023
    Btw-fraude van 300 miljoen euro met Chinese e-commerce

    Het Europees parket heeft een bende opgerold die voor minstens 303 miljoen euro aan belastingen heeft ontdoken met de handel in consumentenartikelen uit China. Ze opereerden onder meer via de luchthaven van Luik, de logistieke hub van Alibaba.

  • icon
    Algemeen29 maart, 2023
    Zo maak je als category buyer tijd vrij voor wat er écht toe doet

    Zowel in grote als kleine retailorganisaties worden category buyers vaak overspoeld door een veelheid aan taken, data en gesprekspartners. Efficiënter werken kan snel 10% tijdwinst opleveren én het bedrijfsresultaat verbeteren.

Evenementen
  • 20
    apr

    RetailDetail Congress
  • 11
    mei

    Fashion & Beauty Congress
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food6 maart, 2023

    Onheilspellende bijzondere ondernemingsraad bij Delhaize

  • icon

    Food15 maart, 2023

    200 kandidaat-overnemers voor Delhaize-filialen

  • icon

    Food29 maart, 2023

    Sociale onrust breidt uit naar Aldi

  • icon

    Algemeen7 maart, 2023

    [In Beeld] Dit kunnen we verwachten van TEDi in België

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN