BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

RetailDetail Congress 2022: Drie influencers over het belang van authenticiteit

iconAlgemeen26 april, 2022

Hoe bewaken influencers hun authenticiteit op kanalen als Instagram en TikTok? Wat maakt een merk een goede match? Voelen ze zich comfortabel met de aangescherpte regels rond contentmarketing?

TikTok versus Instagram

Is influencermarketing de nieuwe mond-tot-mondreclame? Op het RetailDetail Congress vragen we het aan drie toonaangevende digitale ‘contentcreators’. Al in 2011, toen het woord influencer nog niet eens bestond, begon Elke Sockeel – ook bekend als Goldiloks – als één van de eersten in België een modeblog. Vandaag heeft ze 55.200 volgers op Instagram en is ze actief als consultant in strategische ‘storytelling’, branding en influencermarketing.

Branding is ook een grote liefde van actrice, presentatrice, zangeres, contentcreator en Instagramfenomeen Bab Buelens, goed voor wel 217.000 volgers. Ze heeft een sterke affiniteit met mode en lifestyle en is ook ambassadrice voor Samsung. Op Instagram wil ze graag authenticiteit terugvinden: “Niet alleen reclame, ook échte dingen.”

Mo Urus begon acht jaar geleden op Instagram, maar is nu vooral actief op TikTok, waar hij zijn authenticiteit beter kan uitspelen. Hij is ook ondernemer met een eigen kledinglijn, stylist en make-upartiest, en communicatieadviseur bij Oona. “Merken laten TikTok nog wat links liggen, maar als je de jongere generatie wil bereiken, is dat toch wel het nieuwe kanaal. Gen Z is op zoek naar authenticiteit. Instagram is meer gecureerd”, denkt hij.

Panelgesprek

Welke factoren bepalen of influencers met een merk in zee gaan of niet? Hoe bepalen ze hun content, hoe worden ze gebriefd? Hoe bewaken ze hun authenticiteit? Zijn ze mee met de wettelijke regels rond audiovisuele reclame? Deze en nog vele andere vragen beantwoorden ze tijdens een panelgesprek op het RetailDetail Congress, op 28 april in Antwerpen.

We wijden een volledig middagprogramma aan influencermarketing: ook adverteerders Caroline Hombroukx van Samsung, Jelena Janssens van IKEA en Hannelore Tytgat van Sebago komen hun visie toelichten in een panelgesprek. Shanice Engel van agentschap Oona belicht trends en data. We gaan ook dieper in op de reclameregels rond boodschappen op sociale media. Een must voor marketeers! Tickets bestellen kan via deze link.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Hoe bewaken influencers hun authenticiteit op kanalen als Instagram en TikTok? Wat maakt een merk een goede match? Voelen ze zich comfortabel met de aangescherpte regels rond contentmarketing? TikTok versus Instagram Is influencermarketing de nieuwe mond-tot-mondreclame? Op het RetailDetail Congress vragen we het aan drie toonaangevende digitale ‘contentcreators’. Al in 2011, toen het woord influencer nog niet eens bestond, begon Elke Sockeel – ook bekend als Goldiloks – als één van de eersten in België een modeblog. Vandaag heeft ze 55.200 volgers op Instagram en is ze actief als consultant in strategische ‘storytelling’, branding en influencermarketing. Branding is ook een...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels

    Jongeren geven hun zakgeld uit aan kleren die ze niet kunnen dragen. We beginnen krekels te eten omdat Chinezen ons rundvlees inpalmen. En we zijn met zoveel op deze wereld dat ziektes de hele wereldhandel platleggen. Wat komt op ons af? Wat wordt de ‘future of shopping’?

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Samenwerking met Ochama maakt ook van Blokker een platform

    Ochama, dochterbedrijf van het Chinese concern JD.com, opent afhaalpunten bij Blokker. Een slimme win-win: de webwinkel kan zo sneller opschalen in Nederland, terwijl Blokker het aanbod uitbreidt en nieuwe klanten aantrekt.

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Op zoek naar de retailinnovatie van het jaar: wie volgt de Eco-Score op?

    De Mercuriusprijs, de meest prestigieuze bekroning in de retail, focust dit jaar meer dan ooit op innovatie in de brede zin. De jury kijkt uit naar uw dossier: inschrijven kan nog tot en met 17 juni.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be