RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven 3-DEE
  • Onderwerpen PersoneelsbeleidRetailDetail HR & People Congress
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

RetailDetail HR & People Congress: “Toon als bedrijf je gezicht”

icon
Algemeen21 mei, 2024

Medewerkers willen weten waar ze terechtkomen. Holle vacaturetermen zoals “teamspirit” en “flexibele werkgever” zeggen weinig, terwijl een beeld meer zegt dan duizend woorden. Geef (potentiële) werknemers daarom een visuele inkijk, bepleit 3-DEE.

Binnenkijken in de organisatie

Quasi elke vacature heeft dezelfde structuur en gebruikt dezelfde vage termen. Nochtans zijn de belangrijkste factoren voor mensen om een job al dan niet aan te nemen, elementen zoals bedrijfscultuur, werkzekerheid, de collega’s, … – allemaal informatie die juist niet in een vacature staat.

Zeker de jongere generaties willen zich bovendien concreet kunnen inbeelden waar ze terechtkomen. Letterlijk: als YouTube- en TikTok-generaties zijn ze zeer visueel ingesteld. 3-DEE specialiseert zich daarom in het creëren van virtuele tours voor bedrijven. Deze interactieve tours zijn ontworpen om (potentiële) werknemers een unieke inkijk te geven in de bedrijfscultuur, werkomgeving en de mensen achter de organisatie.

Sinds de naweeën van de coronapandemie legt 3-DEE zich toe op het helpen aantrekken en behouden van talent met een innovatieve oplossing die verder gaat dan de standaard wervingsstrategieën. Op het RetailDetail HR & People Congress vertelt Sophia Huybrechts hoe en waarom transparantie en authenticiteit zo belangrijk zijn in het wervingsproces.

Beeld bij woord voegen

“Je kan als toekomstige werknemer eigenlijk al op voorhand door het bedrijf wandelen en je zo niet alleen fysiek aanwezig voelen, maar op een soort van ontdekkingstocht gaan en het bedrijf leren kennen”, legt oprichtster Huybrechts uit. In de tour integreert 3-DEE ook testimonials van collega’s, video’s en tekstjes. “Als je maandelijks een teamactiviteit organiseert, bijvoorbeeld, kan je dat zo ook effectief visueel maken.”

De implementatie van virtuele tours gaat echter verder dan alleen het wervingsproces. 3-DEE benadrukt het belang van een gestructureerde onboarding voor nieuwe medewerkers. Die kan aanzienlijk bijdragen aan het behoud van talent door nieuwe werknemers vanaf dag één te betrekken en te informeren. De virtuele tours kunnen worden uitgebreid met modules die praktische informatie bevatten, van een ‘pathfinder’ die de weg naar vergaderruimtes wijst tot zelfs de werking van de printer, maar ook bedrijfsspecifieke procedures en waarden. Afhankelijk van de doelgroepen kunnen de interactieve tours verder worden gepersonaliseerd.

Technologie maakt persoonlijker

In een tijd waarin de arbeidsmarkt steeds competitiever wordt, illustreren de virtuele tours van 3-DEE hoe technologie kan worden ingezet om de HR-ervaring te verrijken en te personaliseren. Ironisch genoeg wil de technologie bedrijven net menselijker maken, met een meer persoonlijke en interactieve benadering.

“We focussen heel erg op het persoonlijke aspect. Ook in de tours vinden we het heel belangrijk dat je je gezicht toont. Een goeie manier is testimonials van collega’s te integreren, zodat je enerzijds een gezicht op een bedrijf kan plakken en waarin sollicitanten zich anderzijds in kunnen herkennen. Het is helemaal tof als die mensen dan ook bereikbaar zijn om bijvoorbeeld vragen aan te stellen, bijvoorbeeld via een link naar hun LinkedIn-pagina waar je als sollicitant op een neutrale plek meer informatie kan vragen.”

Aangezien het zo personaliseerbaar is, zijn de tours ook multi-inzetbaar. Van bredere ‘employer branding’ op sociale media tot onboarding op het hoofdkantoor en sales in de winkels, 3-DEE bekijkt met de klant mee hoe er gecommuniceerd kan worden. “In de marketingstijl van het bedrijf maken we mee een communicatieplan op. De droge vacaturetekst delen op LinkedIn met de oproep ‘wie wordt onze nieuwe collega’ maakt immers weinig indruk in al het onlinerumoer. En je kan die tours eigenlijk overal en voor alles inzetten, dat maakt ze zo handig.”

Ontdek er alles over op het HR & People Congress van RetailDetail, op 6 juni in Antwerpen. Die dag spreken ook onder andere Thomas Geuken van het Copenhagen Institute for Future Studies over leiderschap, Julie Van der Heyden van Delhaize over werknemersbetrokkenheid en Tine Vandaele van La Lorraine Bakery Group over employer branding.

Reserveer hier je ticket voor het HR & People Congress
Meer over... Algemeen
Zie meer
  • Cillit Bang products in a supermarket
    icon
    Algemeen18 juli, 2025
    Reckitt verkoopt zijn schoonmaakmiddelendivisie voor 4,5 miljard aan Advent

    De Britse multinational Reckitt verkoopt zijn schoonmaakmiddelendivisie Essential Home aan investeringsmaatschappij Advent International. Reckitt behoudt wel een belang van 30% in de afgesplitste tak, die wordt gewaardeerd op 4,8 miljard dollar (4,5 miljard euro).

  • icon
    Algemeen17 juli, 2025
    Belgische retailers mogen uur langer openblijven

    De Belgische regering versoepelt de wet op de openingsuren om handelaars meer vrijheid te gunnen: de verplichte sluitingsdag verdwijnt en winkels mogen straks elke dag openblijven tot 21 uur.

  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Shopping Gent Zuid sluit op 31 juli

    Het is nu definitief: op 31 juli komt met de sluiting van het winkelcentrum Gent Zuid een einde aan een hoofdstuk in het commerciële leven van Gent. De site wordt herontwikkeld, met een beperkte rol voor retail.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food3 juli, 2025
    Del Monte vraagt faillissement aan
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food24 juni, 2025
    [In Beeld] Zo ziet een Franse Colruyt eruit
  • icon
    Food23 juni, 2025
    Colruyt “houdt alle pistes open” voor ZEB en Bike Republic
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN