RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Onderwerpen Publireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Retailevenement in Parijs van start op cruciaal moment

icon
Algemeen27 mei, 2025

(Publireportage) Vijf jaar geleden stonden retailexperts in de rij om voorspellingen te doen die achteraf zeer onnauwkeurig bleken, over de toekomst van de detailhandel in een tijd waarin online boodschappen boomden en de rol van supermarkten in twijfel werd getrokken omdat de pandemie de onlineverkoop van eten, drinken en essentiële artikelen versnelde.

En toch is de retailmix van 2025 verre van het door bezorging gedomineerde model dat was voorspeld en blijven veel shoppers de voorkeur geven aan het bezoeken van winkels. In plaats daarvan is unified commerce [alle kanalen werken consistent en naadloos] dominant geworden.

Nu worden retailers echter geconfronteerd met onzekerheid over wereldwijde tariefonderhandelingen, verstoringen van de toeleveringsketen en een derde AI-technologiegolf na Google en Meta.

De kritieke vraag voor de retailers is hoe ze een evenwicht vinden tussen investeringen en nieuwe diensten, hoe ze de kanalen integreren en prioriteit geven aan winkels, click-and-collect en bezorging voor hun klanten.

Tussen 2024 en 2029 voorspelt Forrester een toename van de online verkoop in Europa van 389 miljard euro in 2024 tot 565 miljard euro in 2029 in de vijf belangrijkste landenmarkten – Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië en Spanje. De verwachte jaarlijkse groei is iets vertraagd en tussen 2023 en 2029 wordt een samengestelde jaarlijkse groei van 7,8% voorspeld, waardoor de online verkoop in 2029 een aandeel van bijna 21% zal hebben, vergeleken met 16% in 2024. Tegen 2029 zal de offline verkoop jaarlijks met 1,7% toenemen, voorspelt Forester.

“Dit is een kritiek jaar in de vermenging van fysiek, digitaal en nieuwe technologie”, zegt Arnaud Gallet, Retail Business Unit Director bij NRF 2025: Retail’s Big Show Europe organisator Comexposium. “De retailers die zullen floreren zijn degenen die alles omarmen, van klantenservice in de winkel tot nieuwe AI-levering en ervoor zorgen dat het allemaal onderdeel voelt van één merk.”

De show vindt plaats in Parijs van 16-18 september en vervangt de al lang bestaande Paris Retail Week. De organisator en de National Retail Federation komen samen voor het allereerste Europese evenement van de NRF na hun succesvolle samenwerking in Singapore met een Aziatisch evenement.

Het overkoepelende thema van dit jaar in Parijs is ‘Retail Together’ en voorregistratie is nu open, zodat bezoekers hun pasjes kunnen bestellen, plus in een veelzijdig evenement is het uitgebreide conferentieprogramma ook online beschikbaar en zullen er rondleidingen door winkels in Parijs en rondleidingen door expo’s zijn voor een evenement dat naar verwachting meer dan 15.000 internationale bezoekers naar de Franse hoofdstad zal trekken. Exclusieve Retail Store Tours langs Parijse flagshipstores zullen deel uitmaken van de mix.

Een belangrijk onderwerp zijn de kansen en uitdagingen rond AI. Tijdens de jaarlijkse NRF Big Show in New York aan het begin van het jaar werd gezegd dat 2025 het jaar is waarin retailers moeten beginnen met AI-geleide projecten in plaats van alleen maar testen en leren.

Tegen de tijd dat NRF 2025: Retail’s Big Show Europe naar Parijs komt, moet de branche weten hoe ver de retailwereld is gevorderd – van het toenemende gebruik van agentic AI voor klantrelaties en communicatie tot AI als optimalisator van de toeleveringsketen, omdat retailers en merken veerkrachtige en flexibele toeleveringsketens willen bouwen om te kunnen omgaan met veranderende omgevingen.

Retailers zullen ook naar hun inkoopmarkten kijken en overwegen of ze hun productie moeten uitbreiden naar markten zoals India, dichter bij hun doelmarkten komen met nearshoringstrategieën of zelfs proberen te profiteren van de uitdagingen in de toeleveringsketen in de VS nu bekende leveranciers hun export naar Noord-Amerika opschorten terwijl er afspraken worden gemaakt over tariefregels.

In deze tijd van wereldwijde volatiliteit en economische en politieke onzekerheid is het nog nooit zo belangrijk geweest om deel uit te maken van Europa’s grootste retaillancering, zoals NRF 2025: Retail’s Big Show Europe staat voor het samenkomen van de meest invloedrijke spelers uit de branche in een markt die voortdurend in beweging is.

Het evenement wordt de grootste retailbijeenkomst in Europa en zal alle belangrijke industriethema’s, uitdagingen en kansen voor de belangrijkste Europese retailmarkten en alle belangrijke disciplines behandelen, waaronder: naadloze unified commerce; winkelontwerpinnovatie en -uitrusting; logistiek en de toeleveringsketen; MVO en ESG; marktplaatsen; betalingsinnovatie; CRM-systemen; en het intelligente gebruik van data.

De enige manier om betrokken te zijn bij de verandering is er deel van uit te maken en NRF 2025: Retail’s Big Show Europe zal retail echt samen zien.

Om deel te nemen aan NRF 2025: Retail’s Big Show Europe, klik hier: nrfbigshoweurope.com

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen20 juni, 2025
    “Wees de gids voor je categorie”: inzichten vanop het Category Management Congress

    De gouden driehoek tussen retailer, shopper en leverancier: dat is waar de magie plaatsvindt, aldus dagvoorzitter Luc Desmedt van LD&Co. Die drie partijen waren evenwichtig vertegenwoordigd in het gevarieerde programma van het Category Management Congress op 19 juni bij RetailDetail.

  • icon
    Algemeen20 juni, 2025
    Mode en horeca tillen El Corte Inglés naar hogere winst

    El Corte Inglés boekte vorig jaar een solide winstgroei. Vooral huismerken en e-commerce leverden het Spaanse warenhuisconcern meer marge op, terwijl mode en horeca fysieke trekkers waren.

  • icon
    Algemeen20 juni, 2025
    Amazon vervangt medewerkers door AI

    Amazon-topman Andy Jassy noemt de impact van generatieve kunstmatige intelligentie zo ingrijpend, dat de personeelsbezetting de komende jaren zal afnemen. “De manier waarop we werken verandert,” aldus Jassy. “We zullen minder mensen nodig hebben voor sommige jobs en meer voor andere.”

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode28 mei, 2025
    [In Beeld] H&M stopt Gentse flagshipstore in nieuw jasje
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food17 juni, 2025
    Concurrentie zet Colruyt verder onder druk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN