Storesquare mikt op 1 miljoen bezoekers - en Nederland

Storesquare mikt op 1 miljoen bezoekers - en Nederland
Stefan Seghers (Storesquare)

Sinds de start in februari 2016 is Storesquare uitgegroeid tot de grootste Vlaamse start-up in e-commerce. Met een nieuwe look, een aangepaste prijsstructuur en doorgedreven data-analyse zet het bedrijf nieuwe stappen - ook richting Nederland. 

Exponentiële groei

Steeds meer handelaren willen participeren in het bedrijfje en het boomende assortiment trekt ook steeds meer consumenten aan. Meer dan duizend handelaars brachten op minder dan twee jaar tijd 200 000 unieke producten online en maandelijks ontvangt Storesquare een half miljoen bezoekers. Tegen eind 2017 moeten er dat een miljoen worden, en voor volgend jaar mikt Storesquare zelfs op een uitbreiding naar Nederland.

 

"Storesquare wil iets voor de lokale handel betekenen, niet er online de concurrentie mee aangaan," verduidelijkt CEO Stefan Seghers. "We willen de lokale handel helpen om online aan de bak te komen. Ze kunnen hun groei enorm accelereren door online stappen te zetten en zich met vereende krachten te diversifiëren in de markt. Bol.com verkoopt meer, maar wij zijn het grootste platform van Vlaanderen. Storesquare kan de handelaars ondersteuning bieden om hun verhaal online te vertellen en het exclusieve assortiment annex de bijbehorende service aan de man te brengen."

 

Zichtbaarheid

De hele investering in een marketingplan en de professionele aanpak van een niche webshop is voor veel lokale handelaars onhaalbaar. "Door de krachten te bundelen realiseren we een uniek assortiment, en kunnen we tevens de benodigde snelheid en slagkracht op het vlak van logistiek en marketing ontwikkelen," aldus Seghers. "De uniciteit en de emotionele waarde van de lokale handel is ons speerpunt. We plaatsen letterlijk de gezichten achter de e-commerce – de handelaars zelf dus – op de voorgrond."

 

Storesquare kondigt een nieuwe dynamiek in zijn aanbod aan: "We lanceren een nieuwe look & feel, herzien de prijsstructuur en gaan onze data-analytics bewust tot op het winkelniveau met de deelnemende retailers delen, zodat we een actieve dialoog over de insights op gang kunnen brengen." Tot eind augustus kost een abonnement 135 euro per maand, plus een commissie van circa 7% (5-9%, afhankelijk van de sector). Op 1 september treedt een vergoedingsschaal in werking die van € 10 tot € 135 loopt, in functie van de hoeveelheid zichtbaarheid.

 

"Via ons platform kunnen de handelaars niet alleen een substantiële omzetverhoging in hun fysieke winkel(s) realiseren door stelselmatig meer producten uit hun assortiment online te zetten; on top pikken ze ook nog een graantje extra mee via e-commerceverkoop," vult Seghers aan. "Daarbij zal ons online reservatiesysteem – annex lokaal afhalen – een reële hulp zijn. Online spelen we de fysieke winkelpunten expliciet als troef uit," zegt de CEO nog. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Back to top