Storesquare mikt op 1 miljoen bezoekers - en Nederland

Storesquare mikt op 1 miljoen bezoekers - en Nederland
Stefan Seghers (Storesquare)

Sinds de start in februari 2016 is Storesquare uitgegroeid tot de grootste Vlaamse start-up in e-commerce. Met een nieuwe look, een aangepaste prijsstructuur en doorgedreven data-analyse zet het bedrijf nieuwe stappen - ook richting Nederland. 

Exponentiële groei

Steeds meer handelaren willen participeren in het bedrijfje en het boomende assortiment trekt ook steeds meer consumenten aan. Meer dan duizend handelaars brachten op minder dan twee jaar tijd 200 000 unieke producten online en maandelijks ontvangt Storesquare een half miljoen bezoekers. Tegen eind 2017 moeten er dat een miljoen worden, en voor volgend jaar mikt Storesquare zelfs op een uitbreiding naar Nederland.

 

"Storesquare wil iets voor de lokale handel betekenen, niet er online de concurrentie mee aangaan," verduidelijkt CEO Stefan Seghers. "We willen de lokale handel helpen om online aan de bak te komen. Ze kunnen hun groei enorm accelereren door online stappen te zetten en zich met vereende krachten te diversifiëren in de markt. Bol.com verkoopt meer, maar wij zijn het grootste platform van Vlaanderen. Storesquare kan de handelaars ondersteuning bieden om hun verhaal online te vertellen en het exclusieve assortiment annex de bijbehorende service aan de man te brengen."

 

Zichtbaarheid

De hele investering in een marketingplan en de professionele aanpak van een niche webshop is voor veel lokale handelaars onhaalbaar. "Door de krachten te bundelen realiseren we een uniek assortiment, en kunnen we tevens de benodigde snelheid en slagkracht op het vlak van logistiek en marketing ontwikkelen," aldus Seghers. "De uniciteit en de emotionele waarde van de lokale handel is ons speerpunt. We plaatsen letterlijk de gezichten achter de e-commerce – de handelaars zelf dus – op de voorgrond."

 

Storesquare kondigt een nieuwe dynamiek in zijn aanbod aan: "We lanceren een nieuwe look & feel, herzien de prijsstructuur en gaan onze data-analytics bewust tot op het winkelniveau met de deelnemende retailers delen, zodat we een actieve dialoog over de insights op gang kunnen brengen." Tot eind augustus kost een abonnement 135 euro per maand, plus een commissie van circa 7% (5-9%, afhankelijk van de sector). Op 1 september treedt een vergoedingsschaal in werking die van € 10 tot € 135 loopt, in functie van de hoeveelheid zichtbaarheid.

 

"Via ons platform kunnen de handelaars niet alleen een substantiële omzetverhoging in hun fysieke winkel(s) realiseren door stelselmatig meer producten uit hun assortiment online te zetten; on top pikken ze ook nog een graantje extra mee via e-commerceverkoop," vult Seghers aan. "Daarbij zal ons online reservatiesysteem – annex lokaal afhalen – een reële hulp zijn. Online spelen we de fysieke winkelpunten expliciet als troef uit," zegt de CEO nog. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top