RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Onderwerpen PersoneelsbeleidPublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Toptalent aantrekken en behouden met 3-DEE interactieve tours

icon
Algemeen19 januari, 2023

(Publireportage) Momenteel blijft de arbeidsmarkt nog steeds krap. Personeel aanwerven en behouden is voor sommige bedrijven en hele uitdaging, maar dat hoeft het niet noodzakelijk zo te zijn. De interactieve tours van 3-DEE zijn namelijk de oplossing om je vacature te doen opvallen, personeel te onboarden en op te leiden.

Emotionele band creëren met sollicitanten

Virtuele tours worden sinds 2020 voornamelijk gebruikt in de vastgoedsector om potentiële kopers de mogelijkheid te geven een bestaand pand te bekijken zonder zich fysiek te moeten verplaatsen. Vanuit die basis vertrekt ook 3-DEE, maar wel met een heel andere insteek. “We merkten dat bedrijven het moeilijk hadden om een emotionele band te creëren met sollicitanten en hun vacature te laten opvallen,” vertelt Sophia Huybrechts, de oprichtster van 3-DEE.

De verschillende interactieve features zorgen ervoor dat sollicitanten hun toekomstige collega’s kunnen leren kennen, sfeerbeelden kunnen bekijken en de bedrijfscultuur op en entertainende manier kunnen ontdekken. Door het bedrijf op deze manier weer te geven, wordt op een persoonlijkere manier over het bedrijf en de job gecommuniceerd, maar wordt vooral ook een emotionele band gecreëerd. Daarnaast weten de sollicitanten exact wat ze kunnen verwachten en is de kans kleiner dat ze in de laatste sollicitatieronde toch afhaken of na enkele maanden het bedrijf verlaten omdat hun verwachtingen beter overeenkomen met de realiteit.

Onboarding structureren

De sterkte van de interactieve tours van 3-DEE is dat vanuit één virtuele tour verschillende versies gemaakt kunnen worden voor verschillende doeleinden. Naast de aanwervingsfase, kan het ook gebruikt worden om de onboarding te structureren. “Soms krijgen nieuwe werknemers een papieren map met de verschillende procedures. In de meeste gevallen wordt dit de eerste werkdag bekeken en belandt het vervolgens in een lade die later nooit meer opengaat” legt Sophia uit.

Het onboardingsproces is essentieel om het personeel zich thuis te laten voelen en ze zo snel mogelijk mee te hebben met de verschillende procedures. De 3-DEE interactieve tours zorgen er daarom voor dat de volledige onboardingsprocedure op en visuele en gestructureerde manier wordt weergegeven. Wilt een personeelslid weten wat hij/zij moet doen als hij/zij zijn badge vergeten is? Dan volstaat het om op de ingang de video aan te klikken of in de zoekbalk in het menu van de interactieve tour de video te zoeken en te bekijken. Het nieuwe personeelslid kan zo zelfstandig bekijken hoe de procedures in elkaar zitten, zonder andere collega’s van hun werk te houden. Zelfs wanneer de collega (tijdelijk) afwezig is, loopt alles toch nog op wieltjes.

Interactief en entertainend

Personeelsleden van bedrijven met meerdere kantoren hebben soms fysieke meetings waarvan ze de locatie niet kennen. Daarnaast is de kans groot dat ze de nooduitgangen in deze kantoren niet kennen doordat ze niet aanwezig waren tijdens de brandoefening. Om hierop in te spelen wordt een groot en een klein vloerplan geïntegreerd in de interactieve tour, zodat de personeelsleden zich eenvoudig kunnen oriënteren in het gebouw. Vervolgens kunnen video’s aangeklikt worden om zo te bekijken hoe je bijvoorbeeld de brandblusser moet gebruiken.

Ook om trainingen op een interactieve en entertainende manier gegeven kunnen de interactieve tours van 3-DEE worden ingezet. In plaats van een instructievideo of opleiding te bekijken van 30 minuten, kunnen bijvoorbeeld quizjes en video’s ook geïntegreerd worden. De kijker wordt hierbij verplicht om de volledige training te doorlopen, maar wel op een interactieve en actieve manier.

De ambitie van 3-DEE? Om nog meer bedrijven zoals L’Oréal, Vlerick, het centrum voor oncologisch onderzoek van de universiteit van Antwerpen en JJ Maes te helpen met hun uitdagingen door de 3-DEE interactieve tours op verschillende creatieve manieren in te zetten.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Momenteel blijft de arbeidsmarkt nog steeds krap. Personeel aanwerven en behouden is voor sommige bedrijven en hele uitdaging, maar dat hoeft het niet noodzakelijk zo te zijn. De interactieve tours van 3-DEE zijn namelijk de oplossing om je vacature te doen opvallen, personeel te onboarden en op te leiden.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen3 februari, 2023
    Kruidvat en Albert Heijn racen naar 1000 winkels in Nederland

    In Nederland naderen Kruidvat en Albert Heijn allebei de 1.000 winkels. Hun concurrentie slinkt, want buiten de food krimpen de Nederlandse retailketens vooral in. Zeker modeformules verliezen plaats.

  • icon
    Algemeen3 februari, 2023
    Galeria plaatst Inno in de etalage

    Het Duitse moederbedrijf Galeria Karstadt Kaufhof wil haar Belgische dochter Inno verkopen. De noodlijdende groep zou hopen op een opbrengst tot wel tien miljoen euro.

  • icon
    Algemeen3 februari, 2023
    De Bijenkorf schroeft internationale e-commerce terug

    Wegens stijgende kosten stopt de Bijenkorf met onlineactiviteiten in de Duits- en Franstalige landen. Het luxewarenhuis legt de focus voortaan volledig op de Nederlandse en Vlaamse markt.

Evenementen
  • 16
    feb

    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt

    Omnichannel & E-Commerce Congress
  • 20
    apr

    RetailDetail Congress
  • 11
    mei

    Fashion & Beauty Congress
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food10 januari, 2023

    Makro België is failliet verklaard

  • icon

    Food1 februari, 2023

    Inboedels Makro-winkels onder de hamer

  • icon

    Food13 januari, 2023

    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt

  • icon

    Food9 januari, 2023

    Horeca Totaal verzet zich tegen Sligro-overnames

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN