Turnhouts bedrijf wordt wereldmarktleider na overname Risk en Monopoly

Turnhouts bedrijf wordt wereldmarktleider na overname Risk en Monopoly

De Turnhoutse speelkaartenproducent Cartamundi heeft een intentieverklaring getekend met spellenfabrikant Hasbro over de verkoop van twee productiefaciliteiten, waar klassiekers als Monopoly, Risk en Cluedo gemaakt worden.

Marktleider worden

De Kempenaren zijn al marktleider in de productie en verkoop van speelkaarten en kaarten voor spellen, maar met deze overname zetten ze een nieuwe stap in het doel om ook in de productie van bordspellen marktleider te worden. De fabriek in East Longmeadow in Ierland meet 105.000 m² en biedt werk aan 350 werknemers. De productielocatie in het Amerikaanse Waterford (Massachusetts) is 22.500 m² groot en biedt werk aan 160 werknemers.

 

"We zijn erg blij met de ondertekening van deze intentieverklaring voor de overname van de Hasbro state-of-the-art fabrieken. We beschouwen dit als een mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf", zegt Chris Van Doorslaer, CEO van Cartamundi. "Door deze overname zullen we nu ook wereldmarktleider worden in de productie van bordspellen."

 

Hasbro wilde af van de fabrieken om zich verder te concentreren op het uitbouwen van hun wereldwijde merken. Het focust zich in het bijzonder op ontwerp, ontwikkeling, storytelling, verkoop en marketing. "We zullen blijven timmeren aan de wereldwijde ontwikkeling van merken, gedreven door storytelling en innovatie", zegt topman Duncan Billing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top