Turnhouts bedrijf wordt wereldmarktleider na overname Risk en Monopoly | RetailDetail

Turnhouts bedrijf wordt wereldmarktleider na overname Risk en Monopoly

Turnhouts bedrijf wordt wereldmarktleider na overname Risk en Monopoly

De Turnhoutse speelkaartenproducent Cartamundi heeft een intentieverklaring getekend met spellenfabrikant Hasbro over de verkoop van twee productiefaciliteiten, waar klassiekers als Monopoly, Risk en Cluedo gemaakt worden.

Marktleider worden

De Kempenaren zijn al marktleider in de productie en verkoop van speelkaarten en kaarten voor spellen, maar met deze overname zetten ze een nieuwe stap in het doel om ook in de productie van bordspellen marktleider te worden. De fabriek in East Longmeadow in Ierland meet 105.000 m² en biedt werk aan 350 werknemers. De productielocatie in het Amerikaanse Waterford (Massachusetts) is 22.500 m² groot en biedt werk aan 160 werknemers.

 

"We zijn erg blij met de ondertekening van deze intentieverklaring voor de overname van de Hasbro state-of-the-art fabrieken. We beschouwen dit als een mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf", zegt Chris Van Doorslaer, CEO van Cartamundi. "Door deze overname zullen we nu ook wereldmarktleider worden in de productie van bordspellen."

 

Hasbro wilde af van de fabrieken om zich verder te concentreren op het uitbouwen van hun wereldwijde merken. Het focust zich in het bijzonder op ontwerp, ontwikkeling, storytelling, verkoop en marketing. "We zullen blijven timmeren aan de wereldwijde ontwikkeling van merken, gedreven door storytelling en innovatie", zegt topman Duncan Billing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top